شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– در شرایط کنونی جوامع و همگام با رشد روزافزون ابزار الکترونیک و استفاده از آنها در تمامی زمینههای زندگی بشر، بهکارگیری صحیح روابطعمومی الکترونیک نه تنها موجب سهولت کار در تمامی بخشها خواهد شد، بلکه به عنوان عاملی تعیینکننده، سبب رشد و ارتقای روابطعمومی در سازمان و تضمینکننده موفقیت آن خواهد بود.
به گزارش شارا از ستاد خبری هفته روابطعمومی، سیدغلامرضا کاظمیدینان، رئیس شورای سیاستگذاری هفته روابطعمومی با بیان این مطلب ادامه داد: بدون شک امروزه هیچ مدیر یا مسؤولی از اهمیت فضای مجازی و شبکههای اجتماعی در بین افکار عمومی غافل نیست و بیشتر آنها استفاده از این ابزار هوشمند را در دستور کار خود قرار دادهاند اما آن چیزی که باعث موفقیت بیشتر، برخی از آنها در این عرصه شده، استفاده اصولی و کاربردی از ابزار هوشمند به عنوان یکی از نیازهای روابطعمومی الکترونیک است که باید به عنوان اصلی مهم و حیاتی در نظر گرفته شود.
کاظمیدینان که به مناسبت در پیش بودن چهارمین هفته روابطعمومی سخن میگفت، افزود: متأسفانه در برخی از سازمانها شاهد آن هستیم که به صرف وجود و سهولت در کارها، استفاده از ابزار هوشمند و شبکههای اجتماعی به امری فراگیر تبدیل شده، در حالیکه کمترین توجهی به زیرساختهای لازم برای این منظور نشده که در صورت عدم اصلاح این روند، در آیندهای نزدیک شاهد بروز مشکلاتی اساسی در بین این روابطعمومیها خواهیم بود.
رئیس شورایسیاستگذاری هفته روابطعمومی در خصوص زیرساختها و نیازهای اولیه برای استفاده از ابزار الکترونیک در روابطعمومی گفت: آموزش مدیران و کارشناسان روابطعمومی در بهکارگیری صحیح این ابزار به عنوان یکی از ابتداییترین و اصولیترین نیازهای این حوزه مورد غفلت واقع شده و این عدم آگاهی در برخی موارد موجب بروز مشکلات و آسیبهای فراوان به کل سیستم آن سازمان شده، در حالیکه میتوان با آموزشهای صحیح و اصولی و مستمر، شاهد بروز اتفاقات خوبی در این عرصه بود.
وی تولید محتوا را از دیگر موارد قابل بررسی در روابطعمومی الکترونیک برشمرد و اضافه کرد: در سالهای اخیر و با توجه انتشار کتب و نشریات مختلف در کنار برگزاری همایشهای متعدد در این زمینه، علاوه بر حضور پررنگتر اساتید و پیشکسوتان عرصه روابطعمومی و ارتباطات، شاهد معرفی چهرههای جوان و مستعد هستیم که همین حضور و ارائه مقالات باعث تولید محتوای نسبتاً مناسبی در این زمینه شده که به نوبه خود باعث ارتقای سطح روابطعمومی در کشور شده است.
کاظمیدینان توزیع و نشر صحیح و بهموقع اخبار و محتوای تولید شده و نیز تعامل دوسویه با مخاطبان و ارباب جراید را از دیگر نیازهای اصلی و ضروری روابطعمومی بر بستر ابزار هوشمند و الکترونیک دانست و از مدیران و کارشناس این حوزه درخواست کرد تا از شتابزدگی و موضعگیری سریع در خصوص برخی اتفاقات اجتناب کرده و با درک صحیح شرایط نسبت به پاسخگویی مناسب اقدام کنند.
چهارمین هفته روابطعمومی از تاریخ 27 اردیبهشت لغایت 2 خرداد ماه سال 1395 برگزار خواهد شد. علاقهمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با مراجعه به وبسایت www.7pr.ir یا تماس تلفنی با شماره 88807453-88898326 سوالات خود را مطرح کنند.
نظر بدهید