شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، من در هیئت مدیره انتشارات یا کمیته ای که تصمیمات مربوط به انتشار را می گیرند بودم، و سوال ویژه ای که پیوسته مطرح می شد، این بود که «پلت فرم او چیست؟» و «او برای نگاه داشتن نام خود در آن چه می کند؟» و در لحظات نا امیدی «آیا می توانیم به او یکی بدهیم؟» من می توان داستان هایی را برای شما بگویم، اما بگذارید بر موضوع خودمان باقی بمانیم.
زمانی که ما (افرادی که در بخش ترویج و تولید کسب و کار کتاب بودند) درباره پلت فرم های نویسنده صحبت می کنیم، دوست داریم که به شما بگوییم که خیلی خاص هستیم و مجموعه شفافی از موارد هستند که آن را دنبال می کنیم. اما اینچنین نیست. همانند بسیاری از چیزهای دیگر در کسب و کار این ذهنیت وجود دارد و بدون شک می توان گفت که این بحث خودش می تواند موضوع یک کتاب باشد که قطعا کتاب پر فروشی نیز خواهد بود.
بنابراین برای اینکه بخواهید به افراد کمک کنید که به یک پلت فرم خوب داشته باشند، من مواردی را که فکر می کنم آورده ام. این موارد حاصل تجارب من در زمینه ترویج یک نویسنده یا هر سخنگو برای یک برند یا کتاب است.
وابستگی حرفه ای و اعتبار: آیا شما دکترا دارید یا کارشناس ارشد هستید؟ آیا شما عضو یک سازمان هستید یا به تانک هایی فکر می کنید که دارای پایگاه های منطقه ای برای مخاطبان هستند یا وزنه ای سنگین هستید که بتوانید برای اظهار نظر در مورد چیزهایی که نیویورک تایمز می گوید، از شما نقل قول کنند (بروکینگ می تواند از این تانک ها باشد، اما آیا این باشگاه روتاری محلی شماست؟)
پدیداری: آیا شما یک تقویم سخنرانی دارید یا در هر زمانی برای گفتگو در زمینه موضوع گروه تان دعوت می شوید؟ آیا شما از آن افرادی هستید که به جاهای مختلف می روید. آیا هیچ یک از تحقیقات شما (در صورت تایید) در ژورنال های علمی منتشر شده است؟
تجربه رسانه ای: تلویزیون ملی این روزها بسیاااااااااااااااااااااار رقابتی شده است، در درجه نخست دلیل آن این است که هر تام، دیک، و هری علاقه دارند که در کاخ سفید ظاهر شوند. تهیه کنندگان می خواهند فیلم مصاحبه در یک برنامه از شبکه مشهور تلویزیونی را ببینند. آیا تا کنون با رادیو مصاحبه کرده اید؟ روزنامه چطور؟ آنلاین چطور؟ در واقع شما باید در معرض گفتگوی رسانه ای قرار بگیرید و داستان خود را بیان کنید. (این کار می تواند حیله و تقلب به شمار رود و برای چاپ کتاب زیاد مناسب نباشد، اما در عین حال می تواند گامی رو به جلو تلقی شود.)
اطلاعات تماس: چه کسی را می شناسید؟ آیا در یک باشگاه کتاب هستید؟ آیا کتابداران محلی، کتابخانه داران را می شناسید؟ در شهر های اصلی چه تعداد از افراد را می توانید گردهم بیاورید؟ ما می خواهیم بدانیم که اگر شما بر بخشی تکیه کرده اید (آنجا یک مرجع پلت فرم وجود دارد) آن یک پتانسیل رسانه ای، مردم اثرگذار، یا تعدادی از طرفداران در جامعه شما وجود دارد که می توانند کمک کنند کلام شما میان آنهایی که می خواهید پخش می شود و شما خودتان را ترویج می کنید. اینکه واژه پلت فرم به وضوح در روابط عمومی مورد استفاده قرار گرفته باشد در فرهنگ وبسترز نیامده است. بله، این واژه درباره اصول و ایده ها است، اما همچنین درباره اهداف ما نیز می باشد، درباره اینکه شما چگونه و توسط چه کسی برای آنها شناخته شده اید. اگر شما نویسنده یک کتاب هستید یا یک صاحب کسب و کار می باشید که می خواهید کسب و کارتان را رشد دهید، درباره اینکه چگونه می توانید افکار عمومی را در بعد وسیع تحت تاثیر قرار دهید فکر کنید. سپس، راهی را بیابید که خودتان را در سایر مکان ها نیز معرفی کنید و در نهایت به جایی برسانید که بدون توقف شهرت کسب کنید.
منبع: http://www.clairemckinneypr.com/what-is-a-platform/
|
نظر بدهید