برندهای پیروز در جهان موبایل

برندهای پیروز در جهان – موبایل تعامل مصرف کننده با برند را جابجا کرده است، و نیازمند این است که بازاریابان خودشان را انطباق دهند یا بمیرند. توسعه ظرفیت های جدید، برنامه های بازاریابی و استراتژی های رسانه ای برای پیروزی قلب ها، ذهن ها و کیف های پول جدید متصل به مصرف کننده هستند.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، لی گوردون- برای پیروزی در جهان موبایل، ما نیاز به راه جدیدی برای ساخت برند داریم. این چیزی است که ما آن را موبی ردی برندینگ می نامیم که یک نقطه نظر چند بعدی از چیزهایی است که موفقیت برند در جهان جدید دیجیتال را می سازد.


ساخت برندهای پیروز در جهان موبایل- منبع دانش
موبایل تعامل مصرف کننده با برند را جابجا کرده است، و نیازمند این است که بازاریابان خودشان را انطباق دهند یا بمیرند. توسعه ظرفیت های جدید، برنامه های بازاریابی و استراتژی های رسانه ای برای پیروزی قلب ها، ذهن ها و کیف های پول جدید متصل به مصرف کننده هستند. اما همچنان که مصرف کنندگان با موبایل تعامل می کنند، این به طور فزاینده استراتژی موبایل و رسانه نیست که نیاز به تغییر دارد بلکه هر جوهر ساخت برندی که بخواهد رقابت کند نیازمند این تغییرات است.

اثر موبایل
در کشورهای جنوب صحرای افریقا امروز، بالغ بر 250 میلیون مصرف کننده به تلفن همراه دسترسی دارند. 9 نفر از هر 10 نفر بزرگسال افریقای جنوبی با استفاده از دستگاه تلفن همراه، به اطلاعات جدید دسترسی پیدا می کنند. با دسترسی مصرف کنندگان به تلفن همراه آنها می توانند بدون وقفه و به سرعت به اطلاعات جدید دسترسی پیدا کنند.


روابط در عین دور امروز مانعی جدی برای دسترسی نیست و افراد می توانند به راحتی به همدیگر دسترسی داشته باشند. مصرف کنندگان به تجارب جدیدی دسترسی پیدا می کنند و «به اشتراک گذاری» معنای جدیدی را به آنها می دهند.


موبایل چشم انداز رسانه را تغییر داده است و در عین حال انتظارات جدیدی فراتر از قلمرو استراتژی های موبایل ایجاد کرده، که این سوال را پیش می آورد: مصرف کنندگان چه انتظاری از برندها در نقطه تماس دارند.


بگذارید ورزشکاری را در نظر بگیریم که در حین اجرای آهنگ در دستگاه متصل به خود، از طریق سیمی که به کفشش متصل است ضربان قلب و انرژی مصرف شده خود را مشاهده می کند. به موزیکی فکر کنید که بت وی را در فیسبوک دنبال می کند و از طریق پیامک به او ستاره مورد علاقه اش را ارائه داده و می تواند به آن رای دهد. در نهایت، تصور کنید که یک کشاورز در مناطق روستایی کنیا به قیمت بازار از طریق موبایل دسترسی دارد و شیوه های کشاورزی را از طریق خدمت اشتراک پیامک برای اولین بار دریافت می کند و از این طریق امرار معاش خود را گسترش می دهد. تاثیر این امر بسیار تکان دهنده است. تلفن همراه سبک زندگی را تغییر داده است و روابط ما، به گونه ای دیگر در جهان ادامه پیدا می کند و به این ترتیب، راهی که می توانید با مصرف کننده برند نیز تعامل برقرار کنیم، متفاوت شده است.


یک تغییر چند بعدی برای برندها
برای پیروزی در جهان موبایل، ما نیاز به راه های جدید ساخت برند داریم. اینکه چگونه می توانیم برندینگ موبی ردی را انجام دهیم، یک نقطه نظر چند بعدی است که چگونه برندها در جهان دیجیتال موفق می شوند. در حالیکه تاثیر بسیار دور از دسترس است، اجازه بدهید با جستجو پیرامون چهار عنصر اصلی موبی ردی برند کار خود را آغاز کنیم:


1. در دنیای متصل جدید، ارزش تبادل میان برند و مصرف کننده تغییر کرده است. در پارادایم کلایسک بازاریابی، ارزش تبادل توسط روابط ساده میان «چیزی که می پردازیم» و «چیزی که دریافت می کنیم» شکل می گیرد. هدف برندها ارائه محصول با کیفیت با منفعت حداکثری برای برهم زدن مقیاس به نفع آنهاست. در جهان موبایل، ارزش جابجایی سریع فراتر از محصول است. مصرف کننده انتظار دارد که محصولات تحویل داده شوند. اما همچنین انتظار دارد که خرید، استفاده و تعامل با برند را علاوه بر ارزش مضاعف آن تجربه کنند. برندهایی که موفق می شوند آنهایی هستند که تجربه های معناداری را در جایی که محصول فقط یکی از ابعاد است بدست می دهند. تعامل سرگرم کننده، ابزار بهینه یافته، یا جامعه ارزشمند و مشاوره همه جزئی از این ابعاد هستند. به ردبول به عنوان نهایت بیان تبادل ارزش جدید نگاه کنید، فراتر از نوشیدنی و نوشیدنی انرژی زا، رد بود به کانالی رسانه ای تحول یافته است که با تعامل و تفریح یک امپراتوری رسانه ای را برای فروش یک نوشیدنی ایجاد کرده است.


2. برندهای پیروز در جهان جدید یک ذات فعال در هسته خودشان دارند و نشان دهنده چیزهایی هستند که آنها انجام می دهند. انقلاب نایک را در نظر بگیرید. از یک کفش ورزشی به یک تجربه توانمندسازی برای ورزشکاران و هر کدام از ما که این قابلیت را داریم. نایک دیگر کفش نمی فروشد. آنها به یک برند تحول یافته اند که ورزش و زندگی را به هم پیوند می دهد. یک برند که هسته غنای جهان در حال حرکت است، با اعتباری در طیفی بزرگ از مقوله ها و تجربیات. برندهای فعالی مانند نایک (و سایر برندها همانند داو) الهام بخش و هدفمند هستند، همچنان تاکید زیادی در مورد تجربه ها و رفتارهای ارتباطی دارند.


3. برندهای موبی ردی اینگونه شناخته می شوند که میان شکاف دنیای واقعی و مجازی پل می زنند و آن را کاهش می دهند و اینکه خرده فروشی و ساخت برند در حال تبدیل شدن به اجزای بدون درزی از تجربه برند می شوند. تنها 12 درصد از مصرف کنندگان متصل در افریقای جنوبی در سال 2014 خرید خودشان را از طریق فروشگاه های آنلاین خریداری کرده اند. (بر اساس پیمایش خرید جهانی مسترکارد)، اما بسیاری از برندهایی که در فضای آنلاین مورد جستجو قرار گرفته اند پیش از خرید در فروشگاه های آجر و ملاتی بوده اند. چند دفعه بررسی های آنلاین را پیش از خرید چک کرده اید؟ قیمت های آنلاین را پیش از خرید مقایسه کرده اید؟ یا توصیه های دوستانتان را در فیسبوک برای خرید در نظر گرفته اید؟ دنیای واقعی خرده فروشی و دنیای مجازی توصیه های اجتماعی، مکاشفه و مقایسه قطعات برای یافتن بهترین قیمت و کیفیت در میان برندها از ویژگی های جهان متصل به شبکه اینترنت هستند.


4. برندهای پیروز یک اندیشه موبایلی را اعمال می کنند. همزمان بودن، غنا و مرتبط بوده همه جنبه هایی از تجربه برند هستند. آنها به خوبی گوش می دهند و به سرعت پاسخ می دهند. در فیسبوک و در شمارش خدمات مشتریان این اتفاق باید بیافتد. یعنی آنها به سرعت و به طور هوشمندانه به رویدادهای همزمان پاسخ می دهند. توییتر و ساندی نیوز جاهایی هستند که می توانند پاسخ شما در آنها درج شود. به همین نسبت در ایران نیز کانال هایی را پیدا کنید. آنها برای هویت مصرف کننده به شدت تلاش می کنند که مصرف کنندگان به عنوان «مردم واقعی» بتوانند نقطه تماس خودشان را با نام تجاری پیدا کنند.


5. مصرف کنندگان در جهان موبایل انتظار دارند که صدایشان شنیده شود و در هر زمان و هر مکان بتوانند تعامل کنند. این امر نیازمند درجه ای از چابکی و انعطاف پذیری است که باید بدست آوریم. با تغییر چشم اندازهای موبایل که مصرف کننده ما در آن کار و زندگی می کند، راه های واقعی، ساخت برند نیازمند استراتژی موبایل هوشمند است. تغییر دائمی و اساسی است. بازاریابان هوشمند از خودشان این سوال را می پرسند: آیا برند من برای جهان موبایل آماده است؟ یا آیا من پشت سر گذاشته شده ام؟
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه ترجمه شارا