شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| بخشهایی از صنعت خودروی کشور که صنعت قطعهسازی و زنجیره تامین نیز یکی از آنها به شمار میرود، به لحاظ ساختار روابطعمومی، مجموعههایی درونگرا با ساختار درونسازمانی هستند، چراکه مخاطب آنها در حوزه عملکردی مخاطب خاص است و انتظار میرود، تشکلی که از اجتماع این مجموعهها شکل گرفته، تشکلی درونگرا و بدون مخاطب عام باشد، اما انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور در سال ۱۳۹۹ تغییر رویکرد و نگرش را در حوزه روابط عمومی در دستور کار خود قرار داد، بهطوری که در بحث تعامل با رسانهها که به واسطه برگزاری نشستهای خبری میسر گردید، عملکرد این انجمن با سالهای گذشته قابل مقایسه نبود و این ارتباط، بستر سخنگویی و آگاهیبخشی به رسانهها، افکار عمومی و جامعه را در این صنعت فراهم کرد.
انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور به عنوان تریبون تشکل مستقل بخش خصوصی صنعت قطعهسازی با در اختیار داشتن جایگاهی ویژه، منحصر به فرد و حائز اهمیت به بیان مشکلات و ارائه راهکار در حوزه تخصصی خود پرداخته و حتی در مواقعی زبان گویای کل صنعت خودروی کشور بود، این در حالی است که خودروسازان بزرگ کشور با توجه به ساختار نیمهدولتی خود با محدودیتهایی در صحبت کردن مواجه هستند.
ما در روابط عمومی انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور، به عنوان یک تشکل مردم نهاد مستقل، تلاش میکنیم تا چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای این صنعت بوده و همچنین پل ارتباطی تسهیلدهنده با جامعه هدف خود باشیم تا آنان را از نظریات، انتقادات و خواستههای خود در راستای اخذ تصمیم مناسب و برآوردن نیازها آگاه سازیم. از اینرو بهطور خلاصه میتوان هدف و اصول مهم بخش روابط عمومی این انجمن را سعی در رسیدن به تفاهم با جامعه هدف، تاکید بر اطلاعیابی در کنار اطلاعرسانی، مخاطبگرایی، عمل به اصول اخلاقی، انتخاب الگوی ارتباطی دوسویه، تاثیرپذیری از افکار عمومی در کنار تاثیرگذاری بر آن و همچنین تاکید بر رسیدن به تفاهم از طریق گفتوگو و وجود موازنه بین منبع و مخاطب در فرآیند ارتباط و مشارکتگرایی بیان کرد.
روابط عمومی انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور به عنوان یکی از ارکان مهم ایجاد تغییرات رویکردی در خصوص ارتباطگیری با عامه مردم؛ با اقدامات مناسب، بیان نقطه نظرات، دغدغهها، گلایهها و تحلیلها در قالب نشستهای خبری و همچنین اخبار متعدد و یادداشتها در راستای تحقق این اهداف اهتمام ورزید.
علاوه بر اقدامات صورت گرفته در سال ۱۳۹۹ در بخش روابط عمومی این انجمن، سرفصلهای دیگری هم برای اجرا تعریف شده بود که با توجه به محدودیتهای مربوط به پاندمی کرونا میسر نشد و امیدواریم که در سال ۱۴۰۰ با فروکش کردن شرایط همهگیری ویروس کرونا و ایجاد فضای برگزاری نشستهای تخصصی خبری، اجرایی گردد.
غزاله رضوانی
مسئول روابط عمومی انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور
منبع: http://marznews.com
|
نظر بدهید