شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || یک استاد ارتباطات، بازیوارسازی در روابطعمومی را تبدیل صحنه ارتباطات و تعاملات به زمین بازی هنرمندانه با نقشه نفوذ برد برد دانست.
حمید شکریخانقاه در دومین کنفرانس و جایزه ملی گیمیفیکیشن که امروز در سالن همایشهای اطاق بازرگانی تهران برگزار شد، در سخنرانی با عنوان گیمیفیکیشن در روابطعمومی با بیان این مطلب گفت: گفتوگو واحد زنده ارتباطات است و بازیواریسازی، راهبرد مؤثر برای جذابیت این گفتوگوست.
این استراتژیست ارتباطی افزود: گیمیفیکیشن میتواند به عنوان یک طرحواره ارتباطی و یک جعبهافزار مؤثر برای جذب و نگهداشت مخاطبان، مشتریان و ذینفعان در روابطعمومی استفاده شود.
وی افزایش موارد تعامل، حضور آنلاین، وفاداری، احساس تعلق، انسجام، مشارکت، حرکتآفرینی و افزایش آگاهی و درک عمومی را از جمله کاربردهای گیمیفیکشن در روابطعمومی ذکر کرد.
این دکترای مدیریت روابطعمومی و ارتباطات استراتژیک، گیمیفیکیشن در روابط عمومی را به دو بخشِ مسئلهوارسازی ارتباطی و طراحی نقشه پیام و حل مسائل ارتباطی با رویکرد بازیسازی تقسیمبندی کرد و تعریف بازیگران(آشنایی سازی)، توصیف مسائل(دغدغهشناسی و کشف مسائل)، ابزارها و امکانات(پایداری، امکانپذیری و ارزیابی) و احساسات(همدلی) و انگیزه ها (احساس تعلق و رضایت و اقناع همراه با حس خوب حضور در چرخه تعامل دو طرفه) را بخشهایی از این راهبرد ارتباطی دانست.
گفتنی است همزمان با این کنفرانس، از کتاب «”گیمیفیکشن در روابط عمومی” نوشته حمید شکریخانقاه رونمایی شد.
در مقدمه این کتاب آمده است: بازیوارسازی در روابطعمومی از جمله زیرمجموعههای دانش طراحی برای تغییر رفتار(behavioral design) است که طی سالهای اخیر در فضای دانشگاهی و محیط کسبوکار و آموزش مورد توجه بیشتری قرار گرفته است، متخصصان گیمیفیکیشن (بازیوارسازی) میکوشند ضمن تأمین نیاز انسان به شرکت در بازی، از آن به نفع رونق کسبوکار، افزایش تعاملات اجتماعی و وفادارترکردن ذینفعان و افزایش درگیری ذهنی آنها با برندها سازمان ها استفاده کنند.
حمید شکریخانقاه در سخنرانی خود بر این جمله از “ژاله اصفهانی” تأکید کرد که: زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست؛ هر کسی نغمه خود خوانَد و از صحنه رود؛ صحنه، پیوسته بهجاست؛ خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد.
انتهای پیام/
نظر بدهید