اگر پلاسکو روابط عمومی داشت؟!؟!

حسن خسروی – مدرس دانشگاه – آیا شایسته نبود که ساختمان پلاسکو با بیش از 500 مغازه و کارگاه یک واحد روابط عمومی داشته باشد؟ اگر پلاسکو روابط عمومی می داشت؛ خبر رسانی بهتر و دقیق تر بود و نیروهای امدادی بهتر مطلع می شدند که داستان چیست؟

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) آیا شایسته نبود که ساختمان پلاسکو با بیش از 500 مغازه و کارگاه یک واحد روابط عمومی داشته باشد؟ اگر پلاسکو روابط عمومی می داشت؛ خبر رسانی بهتر و دقیق تر بود و نیروهای امدادی بهتر مطلع می شدند که داستان چیست؟

 

این هم غفلت از روابط عمومی. روابط عمومی چشم و چراغ سازمان و دار و ندار یک سازمان است و اگر پلاسکو روابط عمومی می داشت قطعا از شدت تالمات و خسارات کاسته می شد؟

 

چرا هر پاساژ و مرکز خرید و چرا اساسا هر جایی که محل تجمع و حضور آدمیان است روابط عمومی ندارد؟ مگر روابط عمومی غیر از حکومت بر دلهاست؟ ای مدیران جامعه؛ به روابط عمومی اهمیت بدهید روابط عمومی؛ حلقه پیوند و نسخه شفابخش دردهاست آنرا دریابید.

 

اگر پلاسکو روابط عمومی داشت از همان لحظات شروع فاجعه و حادثه همگان را بیدار و هوشیار می کرد حساس می کرد و پای کار می اورد. روابط عمومی سنگ همه را به سینه م یزند و متاسفانه عده ای در مقابل به سینه او سنگ می زنند؟!؟!

 

اگر پلاسکو روابط عمومی می داشت مردم را بجای عکاسی و تماشا دور هم جمع می کرد هدایت می کرد سازماندهی می کرد و از تهدید؛ فرصت می ساخت تا همه مشارکت کنند برای مدیریت بحران. آیا این کم چیزی است؟

 

 اگر پلاسکو روابط عمومی می داشت حتما شرایط فرق می کرد حتما زیانها کاهش پیدا می کرد.

 

اگر پلاسکو روابط عمومی می داشت چه بسا یک آتش نشان دیگر سالم و زنده به آغوش خانواده برمی گشت و این از روابط عمومی بر می اید. عزیزان من! روابط عمومی جان بخش است امید آفرین است. شتاب دهنده و کارگشاست.