اکوسیستم محتوای ارزشمند

به عنوان یک مشتری، بیشتر تمایل دارم تا منبعی را به خاطر بسپارم که از طریق بهبود زندگی من بر من تاثیر گذاشته است، و در صورتی که خواستار راه حلی برای مشکلی مشابه باشم، دوباره به همین مرجع مراجعه خواهم کرد.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) برای زندگی افرادی که می‌خواهید توجه آنها را جلب کنید ارزش‌ بیشتری قائل شوید، و محتوایی موثق و جالب را تولید کنید که از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌تواند آیتم‌های آموزشی را به استراتژی و سکوی روابط عمومی و بازاریابی شما اضافه نماید.

از طریق ایجاد اکوسیستمی مبتنی بر محتوای ارزشمند، تجارت شما دیگر به عنوان مبلغ و ترغیب کننده به خرید محصولات و خدمات شناخته نمی‌شود، بلکه به جای آن، توجه را به تجارت خود جلب می‌نمایید و یک استراتژی بسیار موثر را ایجاد یا به عبارت دیگر ارجاعات به برند را بالا می‌برید.

 

این کار یعنی تولید محتوایی که کاتالیزور و آغازگر بحث و گفتگو خواهد بود. اکوسیستم نه تنها به پایگاه مشتری هدف اشاره دارد، بلکه به حامیان، و همچنین شبکه ظرفیت حرفه‌ای و فردی و همچنین مخاطب عام نیز اشاره می‌کند، مخاطبی که ساخت و شکل دهی باور او مورد نظر شما می‌باشد.

زمان تدوین استراتژی محتوایی، تجارت در حد زیادی پیرامون حفظ مالکیت معنوی این استراتژی نگران است و از اشتراک رموز و تکنیک‌های این استراتژی در صورتی پرهیز خواهد کرد که این استراتژی بتواند سبب تقویت رقبا شود، اما در عصر کنونی و وجود دسترسی به اطلاعات، کمتر اتفاق می‌افتد که مالکیت معنوی چیزی منحصراً به شما تعلق یابد.

 

از طریق به اشتراک گذاشتن تجارب، مطالب، توصیه و انگیزه با طرفین علاقه‌مند، قادر خواهید بود تا بدون احساس این که پیرامون فروش بعدی نگران باشید به ایجاد آگاهی در مورد برند خود بپردازید، و گفتگوهایی که ایجاد شده‌اند در خارج از مرزهای شبکه اجتماعی فیسبوک، نزدیکی و قرابتی را برای برند ایجاد می‌کنند که برای بلند مدت باقی خواهند ماند.

آنچه گفته شد به معنای این نیست که شرکت‌ها باید رویکردهای سنتی به روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی را کنار بگذارند، اما رویکردهای قدیمی و پیشین در ترکیب با درکی روشن از اطلاعاتی که مخاطب هدف در پی دستیابی به آن است و ارائه دروازه‌ای که از طریق آن نیازهای مخاطبین می‌توانند برآورده شوند، سبب افزایش این احتمال می‌شود که در زمان ظهور فرصتی برای یک تبادل تجاری، مشتری به سوی شما خواهد آمد و شما را انتخاب خواهد کرد.

 

به عنوان یک مشتری، بیشتر تمایل دارم تا منبعی را به خاطر بسپارم که از طریق بهبود زندگی من بر من تاثیر گذاشته است، و در صورتی که خواستار راه حلی برای مشکلی مشابه باشم، دوباره به همین مرجع مراجعه خواهم کرد.

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)