گزاری اولین نشست روابط عمومی بانک های خصوصی با رویکردی متفاوت به صنعت و صنف بانکداری را باید به فال نیک گرفت. در این نشست، مدیران روابط عمومی بانک های خصوصی به نکات ارزنده ای اشاره کردند که ملاحظاتی در پی دارد از جمله:
1. بانکداری در گذشته ساده بود. مردم کارهای بانکی خود را در یکی از بانک های نزدیک منزل شان انجام می دادند و به روابط عمومی نیاز چندانی نبود. ولی امروز رقابت بسیار شدید است و بانک ها نمی توانند روی وفاداری شخصی مشتریان و کارکنان بانک حساب باز کنند.
مورد دیگر این که با وجود دستگاه های خودپرداز و بانکداری آنلاین، بسیاری از مشتریان دیگر نیازی به تعامل انسانی روزانه برای انجام معاملات بانکی خود ندارند. در نتیجه بسیاری از بانک ها فرصت برای ارایه تماس های شخصی را از دست داده اند. این، همراه با تسلط برخی از بازارهای بزرگ موسسات بانکی و نیاز مداوم برای معرفی محصولات و خدمات جدید، بدان معنی است که بانک ها باید امکانات بیشتری برای ارایه دادن به مشتریان موجود انجام دهند و افرادی بیشتری را نیز بدون توجه به اندازه و ظرفیت خود برای جلب نظر داشته باشند.
برای رسیدن به این هدف، بانک ها در حال سرمایه گذاری در روابط عمومی و بازاریابی برای ایجاد حداکثر تاثیر در بازار هستند. روابط عمومی و بازاریابی یک ضرورت برای حفظ توان رقابتی است. سوال دیگر این نیست که آیا «ما باید سرمایه گذاری در روابط عمومی و بازاریابی داشته باشیم؟» در عوض، سوال این است: «چگونه می توانیم بهترین بازاریابی و صرف بودجه در روابط عمومی برای دستیابی به اهداف مان و ایجاد حداکثر تاثیر در بازار را داشته باشیم؟»
|
نظر بدهید