انواع کمپین های ارتباطی برند

بهنود الله وردی نیک – جهت معرفی یک محصول اعم از خدمت، کالا یا برند تدوین و اجرا می شود. این نوع کمپین در سه فاز پیش معرفی، معرفی و پس معرفی قابل اجراست. نخستین کمپین هر برند یا محصول یا کمپین معرفی یک محصول جدید یک شرکت از این نوع هستند.

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا):

 

کمپین معرفی: جهت معرفی یک محصول اعم از خدمت، کالا یا برند تدوین و اجرا می شود. این نوع کمپین در سه فاز پیش معرفی، معرفی و پس معرفی قابل اجراست. نخستین کمپین هر برند یا محصول یا کمپین معرفی یک محصول جدید یک شرکت از این نوع هستند.

 

کمپین رویدادی: تدوین و اجرای مجموعه اقداماتی برای بهره برداری از یک رویداد است. این رویداد ممکن است  منحصر به فرد و یا دوره ای و متناوب (سالیانه، فصلی، ماهیانه و…) باشد. کمپین های ویژه نوروز، ماه رمضان و یا حراج های فصلی و… از این دسته اند.

 

کمپین رسانه ای: تدوین کمپین های بالای خطی یا پایین خطی بصورت جداگانه برای تحقق یک هدف مشخص.

 

کمپین ابزارهای ارتباطات بازاریابی: تدوین و اجرای کمپین اختصاصا برای یک ابزار مشخص به همراه زیرمجموعه های آن است. مانند کمپین تبلیغاتی، روابط عمومی، کمپین پیشبرد فروش، کمپین بازاریابی مستقیم و…

 

کمپین یکپارچه ارتباطات بازاریابی و برند: کمپین جامع و یکپارچه ویژه یک برند که عموما در حوزه ارتباطات برند وارد می شود.

 

کمپین یکپارچه برندآفرینی: کمپین جامع و یکپارچه 360 درجه که علاوه به حوزه ارتباطات برند در بخش داخلی برند (عملکرد) نیز تدوین و اجرا می شود.

 

انواع کمپین های ارتباطی برند

 

منبع:

 

BANik.ir به نقل از کتاب اول مجموعه هفت جلدی «کمپین برندآفرینی»