انجمن های روابط عمومی می توانند به ارتقای روابط عمومی در کشور کمک کنند

دانشیارگروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی: – عمدتاً در گذشته روابط عمومی بیشتر به عنوان روابط عمومی دولتی شناخته می شدکه تقریباً از دهه ی 70 به بعد با گسترش انجمن های علمی، زمینه ی فعالیت های تخصصی روابط عمومی ها از جمله جشنواره ها و کنفرانس ها فراهم شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)«علی اصغر کیا» دانشیارگروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این مطلب، عنوان کرد:” در حوزه روابط عمومی بحث آموزش، تبلیغات، انتشارات و حتی برنامه ریزی به عنوان کارکردهای اصلی انجمن های علمی روابط عمومی تلقی می شوند. بنابراین انجمن های علمی روابط عمومی می توانند به ارتقای روابط عمومی در کشور مؤثر باشند.”


وی با بیان اینکه عمدتاً روابط عمومی در گذشته بیشتر به عنوان روابط عمومی دولتی شناخته می شد، اظهار داشت: عمدتاً در گذشته روابط عمومی بیشتر به عنوان روابط عمومی دولتی شناخته می شدکه تقریباً از دهه ی 70 به بعد با گسترش انجمن های علمی، زمینه ی فعالیت های تخصصی روابط عمومی ها از جمله جشنواره ها و کنفرانس ها فراهم شد


« کیا» تنوع در حوزه ی انجمن های علمی روابط عمومی را فرصتی برای ایجاد رقابت بین مؤسسات روابط عمومی دانست و افزود:” تنوعی که در حوزه ی انجمن های علمی روابط عمومی در کشور شکل گرفته است، می تواند تنوع و رقابتی را بین شرکت ها و مؤسسات روابط عمومی ایجاد کند تا این نوع مؤسسه ها خدمات بهتری را ارائه دهند وجایگاه بهتر و بالاتری را برای رشته روابط عمومی در ایران فراهم نماید.”


دانشیارگروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی و آموزش می توان نیازهای مخاطبان را برآورده کرد، گفت: “یکی از کارکردهای روابط عمومی برآورده کردن نیازهای مخاطبان است که می توان با برنامه ریزی و آموزش به این نیاز پاسخ داد.”
انتهای پیام//
مریم میرعبدالحق