انجمن روابط عمومی بر محورهایِ مغفول مانده در روابط‌عمومی کشور تمرکز خواهد کرد

انجمن روابط‌عمومی ایران در این دوره به موضوعات مغفول مانده در روابط‌عمومی کشور چون: آینده‌پژوهی، مسئولیت اجتماعی، سرمایه اجتماعی، شبکه‌های اجتماعی و جامعه اطلاعاتی و ‌.‌.‌. توجه ویژه مبذول خواهد کرد‌.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) دویست و یکمین نشست علمی تخصصی انجمن روابط عمومی ایران باشکوهی کم‌نظیر و با حضور چهره‌هایی شاخص از خانواده روابط‌عمومی و اساتید ارتباطات و سخنرانی میرزابابا مطهری‌نژاد رئیس انجمن، دکتر حمید ضیایی‌پرور و دکتر‌ سیدمحسن طباطبایی زواره روز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه در محل سالن اجتماعات پژوهشگاه پولی بانکی بانک مرکزی برگزار شد‌.


به گزارش شارا، در این نشست جمع کثیری از اعضای انجمن و چهره‌های شاخصی چون دکتر حمید ضیایی‌پرور، خانم دکتر ساعی، دکتر یحیایی ایله‌ای‌، دکتر‌ سیدمحسن طباطبایی زواره رئیس انجمن ‌اقتصاد شهری ایران دکتر بیتا شاه منصوری، دکتر محمدرضا حقیقی، دکتر حسنا کاظمی، اعضای هیئت‌مدیره دوره نهم و سید غلامرضا کاظمی دینان رئیس انجمن در دوره هشتم و مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی و دانشجویان ارتباطات حضور داشتند‌.


در این نشست ابتدا مطهری‌نژاد رئیس انجمن طی سخنانی ضمن خیرمقدم به حضار از برگزاری سه نشست هیئت‌مدیره در خرداد و نیمه اول تیرماه خبر داد و اعلام کرد: انجمن روابط‌عمومی ایران در این دوره به موضوعات مغفول مانده در روابط‌عمومی کشور چون: آینده‌پژوهی، مسئولیت اجتماعی، سرمایه اجتماعی، شبکه‌های اجتماعی و جامعه اطلاعاتی و ‌.‌.‌. توجه ویژه مبذول خواهد کرد‌.


رئیس انجمن روابط عمومی ایران همچنین از پژوهشگران، اساتید و کارشناسان روابط‌عمومی دعوت کرد در این رویکرد مهم به کمیته‌های انجمن بپیوندند‌.


سخنران نخست این جلسه دکتر حمید ضیایی‌پرور معاون مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که در مورد چگونگی پیدایش اینترنت و سیر تحول آن از وب ۱ و وب ۲ در ایران و شبکه‌های اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد‌.


ضیایی‌پرور در بخشی از سخنان خود گفت: امروزه روابط‌عمومی‌ها باید خود را به جیب مخاطب برسانند‌. اگر نتوانند با شناخت و به‌کارگیری فضای مجازی خود را به جیب مردم برسانند، قادر به همراه شدن با مخاطب را نخواهند داشت‌.


وی همچنین معتقد بود که در ایران وب ۱ و وب ۲ مورداستفاده قرارگرفته و کسانی صحبت از ورود وب ۳ و ۴ می‌کنند، با واقعیت‌ها آشنا نیستند‌.


دکتر‌ سیدمحسن طباطبایی زواره رئیس انجمن ‌اقتصاد شهری ایران سخنران بعدی این نشست بود که به موضوع مدیریت استراتژیک در روابط‌عمومی پرداخت‌.


طباطبایی زواره با اشاره به برخی از واقعیت‌های روز و ناتوانی روابط‌عمومی‌ها در بحران پیش‌آمده برای مؤسسات مالی و اعتباری، سه استراتژی مهم در مدیریت روابط‌عمومی را مورد توجه قرار داد‌.


رئیس انجمن ‌اقتصاد شهری ایران با تشریح این استراتژی‌ها، پیشنهاد کرد که انجمن روابط‌عمومی ایران با تماس نزدیک، دولت دوازدهم را متوجه نقش روابط‌عمومی در برنامه‌های توسعه کند.


در این جلسه به یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد به نام نجفی فرصت داده شد که پایان‌نامه خود را معرفی کند. موضوع پایان‌نامه این دانشجو نقش شبکه‌های اجتماعی در خانواده‌ها بود که با انتخاب جامعه نمونه ۳۸۵ موردی از شهر زنجان تحقیق تکان‌دهنده‌ای از خدشه‌دار شدن ارتباطات در خانواده را ارائه کرده است‌.
در بخشی از این جلسه از کتاب «فرهنگ و رسانه»، اثر یکی از تحصیل‌کردگان ارتباطات به نام خانم سمانه بامشاد رونمایی شد‌. به خانم بامشاد قبل از رونمایی از کتابش فرصت داده شد تا اثر خود را معرفی کند‌.


کتاب فرهنگ و رسانه، در ۱۲۸ صفحه نوشته‌شده و توسط انتشارات آبتین نگار بروجن روانه بازار نشر شده است.