انتشارات کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌کند: "فناوری، داده و تحلیل روابط‌عمومی"

کتاب «فناوری، داده و تحلیل روابط‌عمومی» به کارشناسان ارتباطات کمک می‎‌کند تا فناوری‎‌ها، داده‎‌ها و تحلیل‎‌های عملیاتی موجود را درک کنند و راه‌کارهای موفقیت خود را به اشتراک بگذارند تا شاهد پیشرفت تدریجی در عملکرد روابط‌عمومی باشیم.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| فناوری، داده و تحلیل روابط‌عمومی (بهبود بازده سرمایه‌‎گذاری روی ارتباطات) تالیف “مارک وینر” و “تینا مک‌کورکیندیل” و ترجمه امیر صالحی توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود.


به گزارش شارا، داده، فناوری و تحلیل تحولی ماندگار در روابط‌عمومی و ارتباطات شرکت‎‌ها پدید آورده است. ناتوانی سازمان‎‌ها برای تطبیق‌پذیری با این تحول، نه از روی بی‌میلی بلکه به خاطر ناتوانی آن‎هاست. هم‌اکنون فناوری، داده و تحلیل می‌تواند در خدمت اهداف معنادارتری قرار بگیرد و عملکرد سازمان را ارتقا دهد.


در نتیجه‎ این تحول، بازده سرمایه‌‎گذاری روی روابط‌عمومی مثبت می‎‌شود، ریسک عملیاتی کاهش می‌یابد و همه‌چیز به به ینه‎ترین شکل صورت می‎‌گیرد. اگر کارشناسان روابط‌عمومی این ویژگی‌‎های مهم را نادیده بگیرند، در خطر از دست دادن توجه مدیران و سرمایه‌‎های سازمانی هستند.


درحالی‌که پیش‌تر «ایجاد سروصدا» یا «عبور موفقیت‌‎آمیز از ازدحام تبلیغاتی» معیار موفقیت محسوب می‌‎شد، اما مدیران ارشد امروزی انتظار بیشتری دارند؛ ازجمله کسب بازده مثبت و سنجش‌پذیر برای سرمایه‌‎گذاری‌‎هایی که انجام می‌‎دهند. پیش‌فرض رهبران این است که کارشناسان روابط‌عمومی و ارتباطات، مبانی کسب‌‎وکار را می‌فهمند و انتظار دارند که اهداف، نتایج و خروجی‌‎های روابط‌عمومی را به زبان کسب‌وکار بگویند.


کتاب «فناوری، داده و تحلیل روابط‌عمومی» به کارشناسان ارتباطات کمک می‎‌کند تا فناوری‎‌ها، داده‎‌ها و تحلیل‎‌های عملیاتی موجود را درک کنند و راه‌کارهای موفقیت خود را به اشتراک بگذارند تا شاهد پیشرفت تدریجی در عملکرد روابط‌عمومی باشیم.


این کتاب مطالعات موردی گوناگون در صنایع خدمات مالی، فناوری، مسافرت، خودرو و … و همچنین الگوهای سرآمد کمپانی‌‎هایی نظیر ادوبی، مسترکارد، ساوث‌وست، فورد و سایر سازمان‌های درجه‌‎یک را بررسی می‌‎کند. سپس نحوه‎ بهینه‌‎سازی فناوری، پیشتازی با بهره‌‎گیری از داده، تبدیل خروجی‎‌های روابط‌عمومی به نتایج ملموس برای کسب‌‎وکار و ارائه‎ تحلیل‌‎ها برای افزایش قدرت تصمیم‌‎‏گیری مدیران را نشان می‌دهد.

 

این کتاب در ردیف 8 کتاب برگزیده روابط‌عمومی در سال 2021 معرفی شده است.