شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| “فناوری، داده و تحلیل روابطعمومی“ (بهبود بازده سرمایهگذاری روی ارتباطات) تالیف “مارک وینر” و “تینا مککورکیندیل” و ترجمه امیر صالحی توسط انتشارات کارگزار روابطعمومی منتشر میشود.
به گزارش شارا، داده، فناوری و تحلیل تحولی ماندگار در روابطعمومی و ارتباطات شرکتها پدید آورده است. ناتوانی سازمانها برای تطبیقپذیری با این تحول، نه از روی بیمیلی بلکه به خاطر ناتوانی آنهاست. هماکنون فناوری، داده و تحلیل میتواند در خدمت اهداف معنادارتری قرار بگیرد و عملکرد سازمان را ارتقا دهد.
در نتیجه این تحول، بازده سرمایهگذاری روی روابطعمومی مثبت میشود، ریسک عملیاتی کاهش مییابد و همهچیز به به ینهترین شکل صورت میگیرد. اگر کارشناسان روابطعمومی این ویژگیهای مهم را نادیده بگیرند، در خطر از دست دادن توجه مدیران و سرمایههای سازمانی هستند.
درحالیکه پیشتر «ایجاد سروصدا» یا «عبور موفقیتآمیز از ازدحام تبلیغاتی» معیار موفقیت محسوب میشد، اما مدیران ارشد امروزی انتظار بیشتری دارند؛ ازجمله کسب بازده مثبت و سنجشپذیر برای سرمایهگذاریهایی که انجام میدهند. پیشفرض رهبران این است که کارشناسان روابطعمومی و ارتباطات، مبانی کسبوکار را میفهمند و انتظار دارند که اهداف، نتایج و خروجیهای روابطعمومی را به زبان کسبوکار بگویند.
کتاب «فناوری، داده و تحلیل روابطعمومی» به کارشناسان ارتباطات کمک میکند تا فناوریها، دادهها و تحلیلهای عملیاتی موجود را درک کنند و راهکارهای موفقیت خود را به اشتراک بگذارند تا شاهد پیشرفت تدریجی در عملکرد روابطعمومی باشیم.
این کتاب مطالعات موردی گوناگون در صنایع خدمات مالی، فناوری، مسافرت، خودرو و … و همچنین الگوهای سرآمد کمپانیهایی نظیر ادوبی، مسترکارد، ساوثوست، فورد و سایر سازمانهای درجهیک را بررسی میکند. سپس نحوه بهینهسازی فناوری، پیشتازی با بهرهگیری از داده، تبدیل خروجیهای روابطعمومی به نتایج ملموس برای کسبوکار و ارائه تحلیلها برای افزایش قدرت تصمیمگیری مدیران را نشان میدهد.
این کتاب در ردیف 8 کتاب برگزیده روابطعمومی در سال 2021 معرفی شده است.
نظر بدهید