شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– اگرچه این روزها به مدد رشد فزاینده فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی، شاهد ظهور رسانههای نوینی هستیم که شیوههای اطلاعرسانی را دگرگون ساختهاند اما نشریات مکتوب و سایر اقلام انتشاراتی همچنان در زمره فنون برتر و مؤثر روابط عمومیها محسوب میشوند. چرا که اعتقاد بر آن است هر رسانهای دارای کارکردها و اثرات ویژهای است که به فراخور شرایط و مقتضیات و همچنین باتوجه به نوع و جنس مخاطبان پیامهای تولید شده توسط روابط عمومیها، از آنها استفاده میشود. برای مخاطبانی که به لحاظ سواد دیجیتالی در سطح بالاتری هستند از رسانههای دیجیتال و برای سایر مخاطبان از رسانههای مکتوب میتوان بهره جست. روابط عمومی برخی سازمانها در عرصههای اقتصادی فعالیت میکنند و علاوه بر حرکت در مسیر تحقق اهداف سازمانی خود وارد حوزههای فرهنگی و اجتماعی شده به فرهنگسازی در جامعه نیز کمک می کنند.
از جمله این سازمانها میتوان به شرکت شیر پگاه تهران اشاره کرد که اگرچه در نگاه نخست سازمانی اقتصادی است اما با مروری به مجموعه فعالیتها و اقدامات انجام گرفته شده در این شرکت، کارکردهای فرهنگی منبعث از مسئولیتهای اجتماعی آن آشکار میشود؛ بنحوی که همواره فراتر از منافع سازمان، منفعت جمعی و سلامت جامعه را نیز مورد هدف قرار داده است.
با نگاهی به مجموعه انتشارات روابط عمومی این شرکت و محتوای موجود در آن شاهد تبلور یافتن اهداف فرهنگی و اجتماعی در کنار رشد و توسعه و بالندگی اقتصادی میشویم که روابط عمومی این شرکت برای خود متصور شده و بعنوان یک تکلیف فراسازمانی گامهای ارزندهای در آن مسیر برداشته شده است.
چاپ انواع بروشور، پوستر،جزوات و کتب آموزشی،علمی و فرهنگی و به ویژه انتشار پگاهنامه با محتوایی سلامت محور از جمله فعالیت های روابط عمومی پگاه تهران در این زمینه است و استقبال شایسته مخاطبان گواه بر غنای مطالب منتشر شده است.
با بهرهگیری صحیح و وقوف و اشراف کامل بر اثرات مطلوب انتشارات روابط عمومیها میتوان ضمن حرکت در مسیر اهداف سازمانی، چشمداشتی نیز به اهداف متعالیتر داشت بگونه ای که گسترش و توسعه فرهنگ و اقتصاد، توأم با هم مطمح نظر قرار گیرد.
|
نظر بدهید