اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است

روابط‌عمومی واحد آگاهی‌بخشی و هماهنگی است که باید با مردم ارتباط بهینه برقرار کرده ،افکار عمومی را اقناع نماید وبا اعتماد افزایی ، اقناع وخود باوری به عنوان زبان گویای سازمانی از جایگاه سازمان دفاع نماید.

 شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)|| روابط‌عمومی واحد آگاهی‌بخشی و هماهنگی است که باید با مردم ارتباط بهینه برقرار کرده ،افکار عمومی را اقناع نماید وبا اعتماد افزایی ، اقناع وخود باوری به عنوان زبان گویای سازمانی از جایگاه سازمان دفاع نماید.
 
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در اولین جلسه تخصصی حوزه روابط‌عمومی استان که با هدف تبیین برنامه های حوزه برگزار گردید ضمن تبریک میلادبا سعادت حضرت معصومه (س ) و دهه کرامت و قدردانی از فعالیت های انجام شده در حوزه عملکردی سازمان ،اقناع سازی وتنویر افکار عمومی گفت : روابط‌عمومی به عنوان پل ارتباطی بین مردم وسازمان بوده واگر برنامه ها وعملکرد ها بدرستی تبیین وارائه گردد . اعتماد مردم به سازمان بیشتر خواهد شد.
 
 وی نقش روابط‌عمومی را در پیشبرد اهداف وبرنامه های سازمان ، کلیدی توصیف کرد وافزود : روابط‌عمومی به عنوان رکن اساسی نظام ارتباطی واطلاع رسانی ، نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی های مردم جامعه فرهنگ سازی وتنویر افکار عمومی بر عهده دارد.
 
 مدیرکل کمیته امداد استان با تاکید بر اینکه حوزه روابط‌عمومی به عنوان بازوان اجرایی مدیریت در سازمان است گفت : آگاهی کامل وهمسو شدن همکاران روابط‌عمومی با تغییر وتحولات پیش روی سازمان واشرافیت کامل روابط‌عمومی به عمکلکرد حوزه ها وبخش های مختلف امداد ، می تواند در تمامی بخش ها کمک کننده باشد.
 
 صفری بروز بودن در تمامی بخش ها ، علمی و دانش محوری و حرکت نمودن از سیستم سنتی به روابط‌عمومی سیستمی و خلاق را لازمه کار روابط‌عمومی در عرصه کنونی برای دست یابی سازمان به مزیت رقابتی دانست وگفت : خوب دیدن ومتناسب با آن گام برداشتن جاری کردن روحیه جهادی ، برداشتن موانع وپرهیز از اداری شدن در حرکت وو پویایی سازمان نقش آفرین خواهد بود.
 
 وی نوگرایی، خلاقیت، پیشرو وپیشتاز بودن حوزه روابط‌عمومی در ارائه عملکرد سازمانی جهت حفظ سرمایه های اجتماعی و اطمینان بخشی واعتماد آفرینی به مردم را موثر دانست وگفت : هنر کار روابط‌عمومی تزریق روحیه امید در سازمان واجتماع بوده و این خلاقیت باعث ارتباط گیری موثر بین مردم ودستگاه می گردد.
 
 صفری تصریح کرد روابط‌عمومی در کمیته امداد باید با امید آفرینی وتزریق آن در اجتماع فعالیت وبرنامه های خود را به جلو حرکت دهد وبا روحیه امید آفرینی فرهنگ انفاق ، احسان ، نیکوکاری ،مهرورزی و نوع دوستی مردم به فعالیت های این نهاد در مشارکت به هموطنان خودرا به صورت زیبا وخلاقانه نمایش دهد.
 
 مدیرکل کمیته امداد استان نقش روابط‌عمومی در سازمان ها را پررنگ توصیف کرد وافزود : روابط‌عمومی قلب تپنده سازمان است وبه عنوان چشم بینا وگوش شنوای سازمان می تواند با ایجاد رابطه دو طرفه با افکار عمومی درون وبرون سازمانی باعث پیشرفت سازمان شود.