شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-روابط عمومی¬ها در تعاریف سازمانی نقش زیادی دارند، ولی در حیطه عمل می¬توان گفت تقریباً هیچ جایگاهی در ایران ندارند. سال¬ها کار در روزنامه و برخورد نزدیک با این واحد نشان می¬دهد بسیار دور از ذهن است که بتوانیم به زودی شاهد تحولی در این مورد باشیم.
سال¬ها قبل، به مدت چهار ماه مسئولیت روابط عمومی سازمانی را بر عهده گرفتم. در آن زمان می¬پنداشتم یک مدیر موفق کسی است که با کم¬ترین هزینه بیشترین عملکرد را ارایه دهد. در واحدی که مسئولیتش به من سپرده شد، بیش از 24 نفر کار می¬کردند که آن را به چهار نفر تقلیل دادم.
بودجه را از نزدیک به 48 میلیون تومان در سال به کمتر از 4 میلیون تومان کاهش دادم. این در حالی بود که عملکردمان به حدی بالا رفت که کارکنان سازمان همه با تعجب برخورد می¬کردند. آگهی¬ها را حذف کرده و فعالیت¬های غیر علمی در امر تبلیغات را کاملاً متوقف کردم.
ناگهان تمام روزنامه¬ها به سوی سازمان یاد شده جلب شدند و اخبار آن را هر روز با جدیت منتشر می¬کردند. پنداشت ما این بود که با تشویق روبه¬رو خواهیم شد. اما با کمال تعجب تمام مدیران بر ما شوریدند و خرده گرفتند که با این فعالیت¬ها عملکرد آن¬ها را به زیر سئوال برده¬ایم. آن¬ها حتی به ما ایراد گرفتند که با سرعت زیاد کار می¬کنیم. در آخرین جلسه¬ای که با مدیران داشتم بحث¬های تندی درگرفت و سرانجام دریافتم که ما متعلق به دو دنیای متفاوتیم بنابراین استعفا دادم و بعد از آن به خود قول دادم که هرگز به عنوان مدیر روابط عمومی به هیچ دستگاهی پا نگذارم.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید