اعتماد تا چه حد بر تصمیمات مصرف کننده در مورد برندها تأثیر می گذارد؟

دو مجموعه داده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت: هوش پژوهشی و هوش برند. مجموعه داده های هوش پژوهشی از 8 تا 14 آوریل 2022 با نمونه ای بیش از 11000 نفر در 10 کشور جمع آوری شد. مجموعه داده هوش برند از 3 مارس تا 3 آوریل 2022، در بین 4614 تا 6401 نفر از همان کشورها جمع آوری شد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| Morning Consult در سال 2022، شرکت ها و محصولاتی را که مصرف کنندگان به آنها اعتماد دارند کشف کرد.


دو مجموعه داده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت: هوش پژوهشی و هوش برند. مجموعه داده های هوش پژوهشی از 8 تا 14 آوریل 2022 با نمونه ای بیش از 11000 نفر در 10 کشور جمع آوری شد. مجموعه داده هوش برند از 3 مارس تا 3 آوریل 2022، در بین 4614 تا 6401 نفر از همان کشورها جمع آوری شد.


یافته های کلیدی عبارتند از:
• کسب و کارهای کوچک عموماً بیشترین سطح اعتماد را در تمام بازارها داشتند (63 تا 82 درصد).


• چین استثناست و 37 درصد به کسب و کارهای کوچک اعتماد دارند.


• شماره 1، برندهای مورد اعتماد در بزرگترین اقتصادهای جهانی عبارتند از Band-Aid، تویوتا، گوگل، لیدل، تیم هورتونز، علی پی، پی پال، بوتس، واتس اپ و سامسونگ.


• از میان برندهای شماره 1، شش مورد از آنها در کشورهای مذکور تاسیس شده اند.


• ژاپن در بین مصرف کنندگان پایین سطح اعتماد را دارد، 65 درصد از افراد می گویند “وقتی من به شرکتی اعتماد می کنم، از آن خریداری می کنم، اما معمولا به شرکتی که اعتماد نداشته باشم، از آنها خریداری نمی کنم.”


• 39 درصد از شرکت کنندگان ژاپنی و 66 درصد از شرکت کنندگان هندی گفتند که اعتماد خود را نسبت به برند از دست داده اند.


• مراقبت های بهداشتی و خدمات مالی دو صنعتی هستند که اعتماد مردم به آنها بسیار مهم است. خرده فروشی و تجارت الکترونیک و خودرو و محصولات سیار دو صنعتی هستند که اعتماد مردم به آنها کمترین درجه اهمیت را داراست.
 


منبع انگلیسی:  Morning Consult
منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
 11 جولای 2022 | روابط‌عمومی‌