شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| مدرس رشته روابط عمومی یزد گفت: اگر حاکمیت خواهان اعتماد بین مردم است باید توجه جدی به حوزه روابط عمومی داشته داشته باشد.
امیرترقی نژاد روز سه شنبه به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه توجه جدی این حوزه مردم گرا باید اولویت روابط عمومی دستگاه های اجرایی باشد ، افزود: از آنجایی که به دنبال تقویت اعتماد عمومی میان مردم هستیم توجه و تقویت جدی به روابط عمومی ها باید در اولویت باشد.
عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد به ویژگی های روابط عمومی مردم گرا اشاره کرد و ادامه داد: روابط عمومی هایی که مطالب و محتواهای ارزش خبری « شهرت» و عنصر خبری« چه کسی» را برجسته می کنند ویژگی روابط عمومی بله قربان گو را دارند در صورتی که روابط عمومی مردم گرا به دنبال ارزش خبری در برگیری و از همه مهمتر برجسته کردن عناصر چرایی و چگونگی است.
مدرس رشته روابط عمومی در مراکز آموزش عالی یزد خاطر نشان کرد: ارائه راهکارهای مناسب برای پاسخگویی حرفه ای از دیگر الزامات مهم روابط عمومی مردم گرا در جامعه است.
ترقی نژاد با بیان اینکه اغلب روابط عمومی های مهم سازمانی با شیوه هایی پاسخگویی آشنا نیستند، یادآور شد: به راحتی عبور کردن از برخی نقدها و انتقادها و حتی دروغ هایی که در میان برخی رسانه ها در مورد سازمان ها مطرح می شود باعث بی اعتمادی مردم به آن سازمان خواهد شد.
وی معتقد است ، باید روابط عمومی به شیوه های جدید پاسخگویی که به غیر از تکذیبیه می توان به اصلاحیه، تاییدیه و توضیحات تکمیلی اشاره کرد، آشنا شود.
به گفته این مدرس رشته روابط عمومی آشنا نبودن به خط مش و سیاستگذاری های یک رسانه از معضلات جدی برخی روابط عمومی هاست.
ترقی نژاد بیان کرد: امسال از سوی کمیته آموزش شورای هماهنگی روابط عمومی ها برنامه متنوعی در خصوص حوزه مردم گرا برای آشنایی روابط عمومی ها با این حوزه برگزار می شود.
|
نظر بدهید