اطلاع‌رسانی مؤثر و دو سویه با ایثارگران در دستور کار روابط عمومی‌های بنیاد است

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تهیه دستورالعمل تشکیل شورای اطلاع‌رسانی بنیاد در استان‌ها گفت: در این شوراها باید به موضوع نحوه اطلاع‌رسانی مستمر و مؤثر و تعامل دو سویه با جامعه ایثارگری برای کاهش دغدغه‌های این عزیزان پرداخته شود.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تهیه دستورالعمل تشکیل شورای اطلاع‌رسانی بنیاد در استان‌ها گفت: در این شوراها باید به موضوع نحوه اطلاع‌رسانی مستمر و مؤثر و تعامل دو سویه با جامعه ایثارگری برای کاهش دغدغه‌های این عزیزان پرداخته شود.

به گزارش شارا به نقل از «ایثار»، علیرضا کریمیان روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه در نشست شورای سیاست‌گذاری‌ روابط عمومی‌های بنیاد با بیان اینکه روابط عمومی‌های بنیاد در بخش استانی اقدامات مثبت و مؤثر زیادی انجام داده‌اند، گفت: یکی از معضلات مهم روابط عمومی در دستگاه‌های مختلف پرداختن به اطلاع‌رسانی یک جانبه است باید تلاش کنیم با ارتباط دوسویه رابطه مناسبی با جامعه ایثارگری برقرار شده که این ارتباط در آینده نیز تقویت خواهد شد.

وی بر لزوم دریافت بازخورد فعالیت‌های بنیاد توسط روابط عمومی‌ها به عنوان یکی از وظایف اصلی آنها تأکید کرد و گفت: یکی از اقداماتی که اخیراً عملیاتی شده این است که همه پیشنهادات، انتقادات، سؤالات و نظراتی که از کانال‌های مختلف به بنیاد واصل می‌شود بررسی و پاسخ داده شود و جنبه‌های عمومی و کاربردی آنها پس از دریافت پاسخ از معاونت‌ها و ادارات کل بنیاد جهت استفاده عموم ایثارگران عزیز منتشر خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد با اشاره به تهیه دستورالعمل تشکیل شورای اطلاع رسانی بنیاد استان‌ها، گفت: در این شوراها باید به موضوع نحوه اطلاع رسانی مستمر و مؤثر به جامعه ایثارگری برای کاهش دغدغه‌های این عزیزان پرداخته شود و روابط عمومی ها با استفاده از پتانسیل‌های این شورا حلقه اتصال بنیاد و جامعه ایثارگری هستند.

کریمیان با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره خبرنگاران برتر رسانه و فعالان فضای مجازی در حوزه ایثار و شهادت اظهار داشت: این جشنواره سرمایه‌ای برای بنیاد است و شناخت، ارتباط و تعامل بنیاد با رسانه‌ها را افزایش داده است و در سال جاری نیز دو بخش خبرنگاران و فعالان فضای مجازی تجمیع شده است که این اقدام به دلیل هم‌پوشانی و هم‌افزایی این دو بخش رسانه‌ای بوده است.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره افزود: معرفی نقش حساس و تأثیرگذار رسانه‌های فعال در حوزه ایثار و شهادت و همچنین ارزیابی کمی و کیفی فعالیت خبرنگاران و فعالان فضای مجازی حوزه ایثار و شهادت و ترغیب و تشویق برای تلاش بیشتر در این رابطه از اهداف مهم این جشنواره بوده است و به همین منظور همچون سال‌های اخیر از اساتید خبره علوم ارتباطات برای ارزیابی آثار به عنوان هیئت داوران استفاده خواهد شد.

سید مجید بختیاری مدیر عامل بیمه دی نیز در این نشست با بیان اینکه با تدبیر حجت الاسلام و المسلمین شهیدی یک شرکت بیمه به صورت کامل در خدمت درمان خانواده‌های ایثارگران قرار گرفته است، گفت: سال گذشته بیمه دی در یک مناقصه، موفق شد افتخار خدمت به ایثارگران عزیز را به عنوان شرکت بیمه گر درمان تکمیلی کسب کند و هم اکنون به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری خدمت ارائه می‌دهد.

وی با بیان گزارشی از اقدامات انجام شده در مورد بیمه تکمیلی ایثارگران گفت: امروز که ۹ ماه از قرارداد بیمه دی با بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌گذرد، پرداخت هزینه‌های درمانی خانواده معظم شهدا و ایثارگران به سرعت انجام می‌شود که این افتخار بزرگی برای بیمه دی است و البته به دنبال این هستیم با اقدامات جدید رضایت حداکثری ایثارگران عزیز و مراکز درمانی را جلب کنیم.

وی با تأکید بر اینکه روابط عمومی‌ها با اطلاع‌رسانی می‌توانند، خدمات بیمه‌ای را به ایثارگران معرفی کنند، افزود: اطلاع‌رسانی از خدمات بنیاد در حوزه درمان به دلیل اینکه منافع ایثارگران در آن مطرح است ضروری است و این نوع پشتیبانی از خدمات بیمه‌ای در بلندمدت باعث توسعه پایدار خواهد شد و شرکت بیمه می‌تواند با تجربه و توانایی بیشتری به فعالیت و خدمت به ایثارگران بپردازد.