اطلاعات و ارتباطات، کالای استراتژیک روابط عمومی یک سازمان است

رییس کمیسون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اهمیت روابط عمومی سازمان‌ها گفت: در دنیای امروز و در حوزه روابط عمومی‌ها، اطلاعات و ارتباطات کالای استراتژیک و تعیین‌کننده هر مجموعه و سازمان برای پیشبرد اهدافش است.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) رییس کمیسون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد باا شاره به اهمیت روابط عمومی سازمان‌ها گفت: در دنیای امروز و در حوزه روابط عمومی‌ها، اطلاعات و ارتباطات کالای استراتژیک و تعیین‌کننده هر مجموعه و سازمان برای پیشبرد اهدافش است.

به گزارش شارا به نقل از شهرآراآنلاین،احسان اصولی شنبه شب در نشست صمیمی با مدیران روابط عمومی حوزه معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق شهرداری مشهد که به مناسبت بیست و هفتم اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی‌ها که به میزبانی موسسه فرهنگی شهرآرا برگزار شد، افزود: یکی از کلیدی‌ترین موضوعی که باید روابط عمومی روی آن کار کند اطلاعات است متغیرهایی که بر ذهن و افکار مردم تاثیر می‌گذارد لذا هدایت اطلاعات از سوی روابط عمومی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه ارتباط روابط عمومی‌ها، درون سازمانی، برون سازمانی و فراسازمانی است، اضافه کرد: روابط عمومی‌ها می‌توانند با برنامه‌ریزی و ورود به موقع شایعات و اخباری که می‌تواند سازمان و یا مجموعی را با مشکلاتی روبرو کند، خنثی کنند.

اصولی تصریح کرد: مردم درا نتخابات ۲۹ اردیبهشت سال گذشته به تغییر و لیست امید رای دادند که طی شش ماه گذشته در راستای خواست مردم تغییرات بزرگ و خیلی مهمی در مدیریت شهری انجام شده که اگر نتوانیم این پیام را به مردم برسانیم و یا نتوانیم جلوی انتشار اطلاعات غلط و شایعات را بگیریم قطعا باید در استراتژی‌ها و راهبردهای خود تجدیدنظر کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با اشاره به اینکه در حوزه اطلاعات روابط عمومی‌ها باید ابتکار عمل را در دست بگیرند، اظهار کرد: شورای شهر سیاست‌گذار و مدیریت شهری نهادی اجرا کننده هستند و این روابط عمومی‌ها هستند که نقش اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده به مردم را بر عهده دارند لذا باید در این مسیر استراتژی مشخصی داشته و به آن عمق ببخشیده شود در این صورت ابتکار عمل در دست مدیریت شهری خواهد بود.

وی گفت: اگر روابط عمومی‌ها زمانی که خبر نادرست و شایعه‌ای در شهر رواج پیدا می‌کند به موقع وارد نشوند مدیریت شهری با چالش روبرو شده و برای اصلاح آن وقت و انرژی زیادی نیاز است در حالی که شایعه تاثیرش را بر ذهن مردم گذاشته است.

اصولی با اشاره به اینکه باید با هفکری برنامه‌ریزی دقیق‌تری در حوزه ارتباطات انجام شود، افزود: در همین راستا و در قالب برنامه سه ساله آینده شهرداری مشهد تعاریفی در حوزه فرهنگی و اطلاع‌رسانی جا داده شده که امیدواریم با همکاری هم، فضایی دلنشین را در این حوزه مرتبط با مدیریت شهری در مشهد ایجاد کنیم