استراتژی های جدید در حوزه روابط عمومی تبیین می شود

مدیرکل روابط عمومی استانداری گفت: بازنگری در شرح و ظایف و خط مشی های گذشته روابط عمومی ها و تبیین استراتژی های نو با رویکرد و فرآیند جدید لازمه روز آمد شدن عرصه فعالیت روابط عمومی هاست.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- محمدرضا باقرزاده با بیان این مطلب در سومین نشست شورای روابط عمومی های استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: وظیفه این شورا تبیین استراتژی و خط مشی برای دستگاه ها در زمینه روابط عمومی است.
وی با بیان اینکه اعضای این شورا مسئولان و کارشناسان روابط عمومی دستگاه ها و منتخب روابط عمومی دستگاه های اجرایی هستند، اظهار داشت: هدف از تشکیل این شورا و برگزاری این نشست تبیین استراتژی هایی برای خروج روابط عمومی ها از روزمرگی است.


اطلاع رسانی مطلوب حق مردم بر روابط عمومی ها
باقرزاده تهیه خبر و نصب مواد تبلیغاتی نظیر بنر، پوستر و … را دو مورد از فعالیت های روابط عمومی هاست دانست که در ورطه روزمرگی گرفتار شده اند و افزود: اطلاع رسانی مطلوب حق مردم بر روابط عمومی هاست.
وی با بیان اینکه روابط عمومی ها وظیفه دارند در راستای بهینه کردن و مطلوب ساختن اطلاع رسانی گام بردارند، بیان داشت: چالش های فراروی انجام این رسالت و چگونگی بهینه سازی آن در نشست شورای روابط عمومی بررسی می شود.
دبیر شورای روابط عمومی ها افزود: تولید خبر و پوشش اخبار میراث کنونی روابط عمومی هاست در حالیکه روابط عمومی دستگاه بیش از ۲۰ وظیفه دیگر را به عهده دارند.
باقرزاده با بیان اینکه روابط عمومی بخش عمده یک سازمان است که وظایف متعددی بر عهده دارد، در حالیکه در بیشتر اوقات شاهد بی توجهی به این واحد هستیم افزود: توجه به روابط عمومی دستگاه در ساختار، تعداد و تبحر کارشناسان و تجهیزات ضروری است.
وی انعکاس عملکرد مطلوب و بهینه از فعالیتهای یک سازمان را در پرتو توجه به روابط عمومی دستگاه دانست و گفت: نظارت شورای روابط عمومی در این راستا بر عملکرد دستگاه ها و روابط عمومی ها لازم است.
وی تأکید کرد: یک گروه نظارتی قوی از مجموعه شورای روابط عمومی ها این وظیفه را به عهده می گیرد و با بررسی عملکرد روابط عمومی دستگاه ها در نشست های آینده به صورت موردی مسئولین روابط عمومی با مدیرکل دستگاه اجرایی فراخوانده می شود.


منبع: استانداری کهگیلویه و بویراحمد