استراتژی های بازاریابی برای مشاغل B2C

یکی از ابزارهایی که کسب و کارها می توانند برای افزایش ترافیک وب سایت استفاده کنند، تبلیغات پولی است که یکی از محبوب ترین انواع تبلیغات پولی، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) است.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| وقتی نوبت به دستیابی مستقیم به مشتریان می‌رسد، بازاریابان می‌توانند از استراتژی‌های مختلف زیادی استفاده کنند:


تبلیغات پولی

یکی از ابزارهایی که کسب و کارها می توانند برای افزایش ترافیک وب سایت استفاده کنند، تبلیغات پولی است که یکی از محبوب ترین انواع تبلیغات پولی، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) است. برای این نوع تبلیغات، شرکت اساساً پیوندی را خریداری می کند که به عنوان یک آگهی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) هر زمان که کاربر کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات آن شرکت را وارد کند، در موتور جستجو ظاهر می شود.

سپس، هر بار که کاربر روی پیوند حمایت شده کلیک می کند، شرکت برای هر بازدیدکننده به موتور جستجو یا هر وب سایت میزبان شخص ثالث دیگری که کسب و کار برای تبلیغات PPC استفاده می کند، هزینه کمی می پردازد.


کمپین های ایمیلی

یکی دیگر از ابزارهای موثری که شرکت ها می توانند برای جذب مشتریان بالقوه استفاده کنند، کمپین های ایمیلی است. با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که این کمپین ها باید به خوبی برنامه ریزی و اجرا شوند تا در پوشه های هرزنامه ایمیل مشترکین قرار نگیرند.

با کمک کمپین‌های ایمیلی، شرکت‌ها می‌توانند از یک فرآیند خودکار استفاده کنند که مشتریان را هدف قرار می‌دهند تا بر تصمیم خرید آنها تأثیر بگذارند. موفقیت کمپین های ایمیلی معمولاً با نرخ باز شدن ایمیل و همچنین نرخ کلیک سنجیده می شود. این بدان معناست که شرکت ها برای دستیابی به موفقیت باید از استراتژی هایی مانند موضوعات ایمیل، جلب توجه و شخصی سازی استفاده کنند.

نقطه خرید

 استراتژی بازاریابی نقطه خرید به مشتریانی که از قبل در یک فروشگاه هستند و آماده خرید هستند اشاره دارد. با این استراتژی‌ها، کسب‌وکارها می‌توانند بر تصمیم خرید مشتری تأثیر بگذارند.


پلتفرم های رسانه های اجتماعی

ایجاد و توزیع محتوا در پلتفرم های اجتماعی، هسته اصلی محتوا و استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی است. با استفاده از این دو ابزار، شرکت‌ها می‌توانند سرنخ‌هایی با محتوای ارزشمند ارائه کنند که مصرف‌کنندگان بالقوه می‌خواهند آن‌ها را در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند، که منجر به افزایش آگاهی و ترافیک برای کسب‌وکار می‌شود.

فروش مستقیم

در نهایت، با کمک فروش مستقیم، شرکت های B2C می توانند محصولات خود را به طور مستقیم به مشتریان خود به فروش برسانند.

 

 

منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)