استاندار گلستان: روابط عمومی ها باید در جامعه امید و اعتماد ایجاد کنند/ نهمین همایش و کارگاه آموزشی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان گلستان برگزار شد

مردم و مسئولین باید نسبت به حقوق و تکالیف خود آگاهی داشته باشند و این ارتباط باید از طریق روابط عمومی تقویت شود.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)||  استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی شفاف، اظهار کرد: روابط عمومیها باید در جامعه امیدآفرین باشند و اعتماد عمومی ایجاد نمایند.

به گزارش شارا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، هادی حق شناس صبح روز یکشنبه ۶ مرداد در نهمین همایش و کارگاه آموزشی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان گلستان، با بیان اینکه روابط عمومی ها باید در جریان کامل اخبار روز باشند، تصریح کرد: روابط عمومی ها حلقه واسط بین مردم و مسئولین هستند و باید غالب فعالیت دستگاه های اجرایی را به مردم منعکس کنند و در عین حال دغدغه های مردم را به گوش مسئولان برسانند.


وی افزود: مردم و مسئولین باید نسبت به حقوق و تکالیف خود آگاهی داشته باشند و این ارتباط باید از طریق روابط عمومی تقویت شود.


استاندار گلستان یادآور شد: سرمایه های اجتماعی نقش اساسی در توسعه هر جامعه دارند و اگر سرمایه های اجتماعی در جامعه ای از بین برود و یا کاهش پیدا کند رشد سرمایه های اقتصادی نیز نمی تواند تاثیری در رفاه مردم داشته باشد.


حق شناس با اشاره به توانمندی های استان خاطر نشان کرد: گلستان به لحاظ ظرفیت های موجود جز ۱۰ استان اول کشور است اما به لحاظ نقد کردن این ظرفیت ها جز ۱۰ استان آخر کشور است ککه باید با همراهی همه خصوصاً روابط عمومی ها در ارتقا رتبه های استان کوشا باشیم.

همچنین «مجید دهنوی»رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گلستان در این جلسه اظهار کرد: روابط عمومی‎ ها در جایگاه اصلی خود در سازمان‎ها قرار ندارد، شرایطی به وجود آمده که افراد در پست روابط عمومی قرار گرفتند که علم و شرایط آن را ندارند.

وی تصریح کرد: اگر در ارائه خدماتی که سازمان ارائه می‎دهد توانمند نباشم نمی ‎توانم سازمان خود را در بیرون به رصد بگذاریم.

رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گلستان تاکید کرد: بسیاری از همکاران روابط عمومی به دلیل شرایط در این جایگاه قرار گرفتند و با توجه به درایت و دیدگاه استاندار امیدواریم که شاهد برگزاری بیشتر این دوره ‎ها برای مدیران دستگاه‎های اجرایی نیز باشیم.

«سیدکمال میرشمسی»، روابط عمومی دانشگاه منابع طبیعی گرگان نیز در این جلسه اظهار کرد: دغدغه‎ های قدیمی و تکراری ما در این جلسه هر بار مطرح می‎ شود و حرف‎ های تکراری از جلسات قبل است.

مسئول روابط عمومی دانشگاه منابع طبیعی گرگان ادامه داد: سال‎هاست مشکلات مطرح شده و کمتر به آن پرداخته شده است، روابط عمومی جزو ۱۰ شغل پر استرس دنیا هستند، روابط عمومی آینه تمام نمای فعالیت است و اقدامات مدیران و مجموعه‎ ها را نشان می ‎دهند ولی خود در پیچ و خم برخی از نامهربانی ‎ها قرار دارد.

میرشمسی با بیان اینکه مدیران روابط عمومی عاشقانه پرچم روابط عمومی را بالا نگهداشتند، متذکر شد: حل مشکلات روابط عمومی می ‎تواند به توسعه استان کمک کند و روابط عمومی را به عنوان مغزهای متفکر، چشمان بینا و زبان گویای دستگاه اجرایی بدانیم و اگر بناست مشکلات را رصد کنیم ابتدا باید مشکلات روابط عمومی‎ ها در دستگاه‎های مختلف حل شود.

«محمد حسن پناه»، روابط عمومی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: شورای هماهنگی روابط عمومی ‎ها چارت ویژه ‎ای ندارد و در هر کارگروه دوستان ما موظف هستند که مشکلاتی را پیگیری کنند.

مسئول روابط عمومی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان ادامه داد: در بودجه‎ های استان روابط‎ عمومی ها دیده شود که در برگزاری برنامه‎ های آموزشی با مشکل روبه ‎رو نشوند.