ارتباط بهینه سازی موتور جستجو با استراتژی روابط عمومی

وندی مارکس – متخصصین روابط عمومی سالها روی روندهای جدید روابط عمومی کار می کردند تا راهبرد ارتباطات خود را به جلو سوق دهند. امروز ما می خواهیم روی یک روند (بهینه سازی موتور جستجو) که اغلب مورد غفلت قرار گرفته و کاملاً با روابط عمومی دیجیتال مناسب است، تمرکز کنیم.

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| متخصصین روابط عمومی سالها روی روندهای جدید روابط عمومی کار می کردند تا راهبرد ارتباطات خود را به جلو سوق دهند. امروز ما می خواهیم روی یک روند (بهینه سازی موتور جستجو) که اغلب مورد غفلت قرار گرفته و کاملاً با روابط عمومی دیجیتال مناسب است، تمرکز کنیم.


جستجوگرها یا بهینه سازی موتور جستجو، عملی برای بهبود ترافیک محتوای وب سایت شما از طریق موتورهای جستجوگر مانند گوگل یا بینگ است. بهینه سازی موتور جستجو از آنچه ما درباره الگوریتم های موتور جستجو برای بدست آوردن محتوا در صفحه اول می دانیم، استفاده می کند، بنابراین به احتمال زیاد توسط مخاطبان مشاهده و کلیک می شود. استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو شامل تاکتیک هایی مانند تحقیق کلمات کلیدی و ایجاد لینک است.


اما بهینه سازی موتور جستجو چه ارتباطی با استراتژی روابط عمومی شما دارد؟ بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.


چرا بهینه سازی موتور جستجو بخشی مهمی از روندهای روابط عمومی در حال ظهور است.


همانطور که در بالا گفته شد، یکی از مؤلفه های اصلی جستجوگرها، لینک سازی است؛ تمرین درج پیوند در سایت های دیگر با محتوای خودتان و وارد کردن سایت های دیگر در سایت خودتان. این مسئله به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا چنین محتواهایی را به هم مرتبط کند و اهمیت محتوای شما را هنگام جستجوی سوالات مرتبط افزایش دهند.


آیا از اینکه متوجه شده اید، بسیاری از بهترین روشهای روابط عمومی در حال حاضر از بهینه سازی موتور جستجو استفاده می کنند، شگفت زده شده اید؟
هر بار که یک آدم مهم و تأثیرگذاری، نام تجاری شما را بیان می کند، به احتمال زیاد می خواهد لینکی را با سایت شما پیوند دهد. هر بار که یک سایت رسانه ای نام تجاری شما را در مقاله ای می آورد، ممکن است پیوند جدیدی با سایت خود بدست آورید. همه اینها روابط عمومی است و بهینه سازی موتور جستجوی شما را تقویت می کند.


بنابراین اگر قبلاً این کار را انجام داده اید، چرا در مورد سئو اطلاعات بیشتری کسب نمی کنید؟
این یک موضوع ساده است: فراگیری بیشتر در مورد عملکرد سئو و استفاده آگاهانه از تاکتیک های سئو به شما کمک می کند تا روابط عمومی خود را به سطح بعدی برسانید.


در نظر بگیرید سایت هایی که در صفحه اول گوگل رتبه بندی می شوند ، ۹۱.۵ درصد از کل ترافیک جستجوی عادی را دریافت می کنند و ۵۱ درصد کل ترافیک سایت از موتورهای جستجوگر است. تصور کنید اگر از موتور جستجو استفاده نکنید، ممکن است چه ترافیکی را از دست بدهید. افزودن سئو به خورجین ابزارهای روابط عمومی خود، تقریبا کاری آسان است. این کار تلاش های شما را تقویت می کند و نتایج شما را افزایش می دهد.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)