شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی یران (شارا)–|| روابط میانفردی قوی هم، به بیشتر شدن سازگارپذیری میانجامد، چون انسان برای بقا و رشد خود، به ارتباطات معناداری نیاز دارد. تحقیقات نشان میدهد این شبکههای ارتباطی حتی میتوانند بر طول عمر افراد اثر بگذارند.
کارهای روتین ما در محیط کار، معمولا در ارتباط با همکارانمان انجام میشود و آنها در انجام وظایف ما نقش دارند. اما این را نباید فراموش کنیم که عدم توجه به نقش همکاران، هم برای رفاه و هم برای بهرهوری ما در محیط کار، زیانبخش است. تحقیقات نشان داده که ارتباطات متنوع و عمیق که باعث حمایت اجتماعی میشوند، جزو عوامل اساسی پرورشدهنده رفاه و یادگیری ما هستند، بهویژه در دورههای ابهام و پراسترس.
به عنوان یک رهبر سازمان، اقدامات مشخصی را میتوانید انجام دهید تا ارتباطات عمیقتری داشته باشید.
به فردی که روبهروی شما قرار دارد، توجه کامل کنید. معمولا در مکالمات، ذهن ما فرار میکند یا با چک کردن گوشی یا ایمیلهایمان، چند کار را با هم انجام میدهیم. توجه کامل، نیازمند این است که با هوشیاری کامل در برابر افراد قرار بگیریم و بدون هیچ قضاوتی، عمیقا به آنها گوش دهیم.
به خودتان اجازه آسیبپذیر بودن بدهید. خود راستینتان را نشان دهید و ترسها، نگرانیها یا نقصهای خود را به اشتراک بگذارید.
همدردی کنید، اما در همینجا متوقف نشوید. همدردی به تنهایی کافی نیست. رهبران سازمانی شاید روش درست همدردی کردن را بدانند، که شامل اهمیت دادن به نظر طرف مقابل، بدون منحرف شدن از موقعیت موجود و بدون به کار بردن انرژی و احساسات ناخوشایند خودتان است. به محض اینکه نظر طرف مقابل را فهمیدید، بهترین اقدام در مورد او را متوجه خواهید شد.
با دیگران با مهربانی برخورد کنید. وقتی متوجه غم و ناراحتی دیگران میشوید – چه جسمی، چه ذهنی و چه اجتماعی – نشان دهید که قصد حمایت دارید. همزمان، بدانید که هیچگاه نمیتوانید خودتان را جای طرف بگذارید بنابراین، با ذهن باز جلو بروید.
منبع: donya-e-eqtesad – McKinsey
|
نظر بدهید