شارا: استفاده از فناوری اطلاعات موجب رشد و بالندگی روابط عمومی ها می شود.
به گزارش شارا، دکتر علی اکبر جلالی در گفتگوی اختصاصی با شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا) با بیان این مطلب، گفت: بدون شک روابط عمومی ها بدون محور قرار دادن فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتالی نمی توانند به زندگی خود در هزاره سوم ادامه دهند. به همین دلیل است که امروزه در جهان مباحث روابط عمومی الکترونیکی و روابط عمومی همراه و روابط عمومی دو و اسامی دیگر مطرح شده است و لذا جایگاه روابط عمومی درحوزه آی تی هم از نگاه توانمند ساز و هم به عنوان ابزارهای تحصیل کننده مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.
وی در ادمه افزود: بیشتر روابط عمومی های جهان و در ایران متوجه اهمیت این موضوع شده و با برگزاری همایش ها، سمینارها, سخنرانی ها، کارگاه های آموزشی و تعریف دوره های جدید در تحصیلات عالی به دنبال استفاده بهتر از این پدیده هزاره سوم می باشند.
جلالی در پاسخ به این سوال که جایگاه کنونی روابط عمومی ها در ایران در استفاده از فناوری آی تی چگونه است، تصریح کرد: از نظر تئوری روابط عمومی های ایران موضوع آی تی را درک کرده اند اما هنوز در پیاده سازی اشکال دارند. دلیل اصلی آن هم این است که مدیران سازمان ها و کسانی که باید برای روابط عمومی الکترونیکی هزینه کنند هنوز این موضوع مهم را در اولویت کاری خود ندارند. با این وجود رشد توسعه روابط عمومی الکترونیکی در کشور ما بیشتر از متوسط جهانی بوده است.
وی در پایان اظهار داشت: روابط عمومی الکترونیکی مزایایی برای مخاطبین، کارکنان و مدیران دارد. اگر دقت در مزایای آن داشته باشیم خواهیم یافت که در مقایسه با هزینه ای که پیاده سازی روابط عمومی الکترونیکی دارد استفاده از این فناوری چقدر موثر و مورد نیاز است. بنابراین استفاده از آی تی موجب رشد و بالندگی روابط عمومی ها خواهد شد.
گفتنی است اخیرا تحلیلگران دو شرکت پژوهشی کریربیلدر (CareerBuilder) و اکونومیک مدلینگ (Economic Modeling) پیشبینی کردهاند روابط عمومی به عنوان یکی از مشاغل برتر دنیای آی.تی در سال ۲۰۱۳ خواهد بود.
|
نظر بدهید