کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابطعمومی زمینه ساز توسعه دانش در حوزه تخصصی روابط عمومی و انتقال تجربیات بین کشورهای مسلمانی است که به نوعی دارای فرهنگ مشترک در حوزه ایدئولوژی و دینی هستند چون به نوعی فرهنگ برگرفته اندیشه ها ،عقاید و رفتارها است و آسیب شناسی رفتارها نیز در حوزه وظایف روابط عمومی تلقی می شود و برگزاری این کنگره به اعتلای دانش روابط عمومی، توسعه ارتباطات و فرهنگ در کشورهای مسلمان منجر می شود.
به گزاش شارا؛ رییس انجمن متخصصان روابط عمومی با بیان این مطلب، افزود: یکی از وظایف و رسالت های روابط عمومی توسعه فرهنگی است و روابط عمومی ها با استفاده از تکنیک های مختلف ارتباطات الکترونیکی، ارتباط رسانه ای، تولیدات انتشاراتی، فعالیت های تبلیغاتی و کارهای مطالعاتی و پژوهشی می توانند پیام های ارتباطی ملت های مسلمان را از طریق این ابزارها در سطح جهان انتقال دهند و از سویی دیگر اتحاد بین روابط عمومی های کشورهای مسلمان می تواند در ترویج و معرفی فرهنگ و ایدئولوژی اسلامی در سطح بین المللی موثر و تعیین کننده باشد.
وی در ادامه افزود: فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ رویکردی مهم در رسالت روابط عمومی هااست ولی متاسفانه بسیاری از روابط عمومی های کشورهای مسلمان به آن سطح از بالندگی نرسیده اند که بتوانند این مهم را محقق سازند. بنابراین لزوم تقویت، توسعه وحرفه ای گرایی روابط عمومی های کشورهای مسلمان یک ضرورت است و بدیهی است که برگزاری این کنگره می تواند به ارتقاء سطح دانش و کارآمدی روابط عمومی ها کمک کند و آن ها را به سطحی برساند که در مقایسه با روابط عمومی های کشورهای پیشرفته دنیا وظیفه و رسالت خود را به ویژه در توسعه ارتباطات وفرهنگ، تبیین رفتارها و تاثیر گذاری بر افکار عمومی به نحو احسن انجام دهند. وجریان یکسویه اطلاعات و ارتباطاتی که امروزه از سوی کشورهای پیشرفته به سایر ملل انتقال می یابد به یک جریان دوسویه و متوازن تغییر یابد و یپام و اندیشه همه کشورهای جهان به یک اندازه قابلیت انتشار و انعکاس درسطح جهانی راپیدا کند.
سید محسنی ضمن تقبیح انتشار فیلم موهن درباره پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: روابط عمومی ها می توانند پیام رسانان موثری باشند و با معرفت شناسی بر روی فضایل انسانی واخلاقی پیامبراعظم معرفی کامل تر و دقیق تری از رسول اکرم (ص) در سطح افکارعمومی جهانی ارائه نمایند و ویژگی های ممتازی که ایشان در حوزه اخلاق، انسانیت و فرهنگ داشته اند را معرفی کنند. در واقع تبیین و معرفی صحیح سیره پیامبر اکرم (ص) از طریق روابط عمومی های کشورهای مسلمان در سطح افکار عمومی بین المللی می تواند تاثیر نمایش چنین فیلم هایی را به حداقل برسانند وجهانیان را با واقعیت های اسلام آشنا سازد.
وی بیان داشت: روابط عمومی ها باید توانایی هنر مدیریت ارتباط با مخاطب و افکار عمومی را به خوبی داشته باشند و در این کنگره روابط عمومی های کشورهای مسلمان می توانند به راهکارهایی دست یابند که با تبادل و هم اندیشی در مقابل یک چنین حرکت هایی که فرهنگ وایدلوزی سایرکشورها را نشانه می روندبه صورت حرفه ای عمل نمایند و پیام جهانی کشورهای مسلمان را به نحو تاثیرگذاری انتقال دهند.
وی در پایان تاکید کرد: تلاش برای حضور حداکثری جامعه روابط عمومی کشورهای مسلمان درگنگره،صدور قطعنامه و بیانیه پایانی حاوی دستاوردها ونتایج کنگره وپوشش خبری و رسانه ای مناسب این رویداد علمی در سطح کشورهای مسلمان از جمله مواردی است که به ارتقاء سطح کمی وکیفی کنگره کمک خواهد کرد. همچنین تشکیل وفعال بودن کمیسیون های تخصصی مباحثی مانند ارتباطات رسانه ای و فرهنگ سازی، پژوهش و برنامه ریزی در روابط عمومی و افکارعمومی،آموزش،تولید محتوا و پیام و … درحاشیه کنگره نیز در موثر و تعیین کننده خواهد بود.
شایان ذکر است دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابطعمومی با محوریت روابط عمومی اسلامی، در تاریخ 18 آذرماه سال جاری به مدت دو روز در تهران برگزار خواهد شد.
|
نظر بدهید