ابلاغ اولویت‌های اطلاع رسانی مقابله با کرونا در مازندران

مدیرکل روابط‌عمومی استانداری مازندران از ابلاغ دستورالعمل اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم از سوی مدیران روابط عمومی فرمانداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و شهرداری‌های استان خبر داد.

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)||مدیرکل روابط‌عمومی استانداری مازندران از ابلاغ دستورالعمل اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم از سوی مدیران روابط عمومی فرمانداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و شهرداری‌های استان خبر داد. ‎
 
 به گزارش شارا، عباس مهدوی شامگاه روز گذشته ۱۵ اسفند ماه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، عزم و تصمیمات متخذه در ستاد ملی و استانی مبارزه با شیوع کرونا ویروس و تاکیدات استاندار مازندران مبنی بر بهره‌گیری از همه امکانات و ظرفیت‌ها در این راستا بویژه فرصت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم؛ دستورالعملی با تاکید بر نوآوری و خلاقیت به مدیران فرمانداری‌ها و مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شد.
 
 وی تصریح کرد: تولید محتواهای موثر و کوتاه در قالب‌های مختلف، بهره‌گیری از فضای مجازی برای اطلاع رسانی بهنگام و سریع، استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی روابط عمومی شهرستان جهت برنامه ریزی، ارائه برنامه‌های آموزشی و تبلیغی برای مردم جهت رعایت بیش از پیش اصول بهداشتی تا کنترل بیماری، ارائه برنامه در دستگاه متبوع برای آگاهی بیش از پیش همکاران و ارباب رجوع با اهمیت رعایت اصول بهداشتی بخشی از این برنامه خواهد بود.
 
 دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های مازندران اظهار کرد: همکاری مستمر و مداوم و دوسویه با رسانه‌ها در راستای جلوگیری از موازی کاری و آگاهی بخشی به مردم و اطلاع رسانی و تقویت حساسیت همه گروه‌های اجتماعی به رعایت مسائل و الزامات ابلاغی قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل، ارتقاء سطح آگاهی مردم و پرسنل مجموعه خود نسبت به راهکارهای پیشگیری و کاهش انتشار این ویروس، فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم و کارکنان مجموعه خود نسبت به پرهیز از رفتارها و مراودات ارتباطی و اجتماعی و فردی، تولید محتوا در قالب های مختلف به منظور کاهش آشفتگی‌ها و استرس‌های مرتبط با مشورت های تخصصی، ایجاد لینک یا صفحه جداگانه در امکانات رسانه‌ای تحت اختیار خود به منظور ارائه راهکارهای بهداشتی و پوشش سریع اخبار مرتبط، تولید محتوای آموزشی و آگاهی بخش به منظور انتشار در رسانه‌ها، تهیه برچسب‌ها و علائم مرتبط با لزوم رعایت نکات بهداشتی، مدیریت و کنترل شایعات و نظارت بر رسانه‌های مجازی و عادی سازی و کمک به تامین آرامش روانی مردم و پرسنل از دیگر برنامه‌های ابلاغی به مدیران روابط عمومی ها است.
 
 مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: بدیهی است با عنایت به تصمیمات ستاد مدیریت و کنترل کرونای استان در طی روزهای آینده، برنامه‌ها و مصوبات آتی این ستاد نیز برای اجرا در حوزه روابط عمومی اعلام خواهد شد.