ابلاغیه ارتقای جایگاه سازمانی روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

دکتر محمدحسن طریقت منفرد در این ابلاغ، روابط عمومی را دارای جایگاه راهبردی و زیربنایی و به عنوان یکی از مبانی توسعه سازمانی دانسته و خاطرنشان کرده است: با توجه به اهمیت اصل اعتمادسازی و ضرورت آگاهی از دیدگاه‌ها و نظرات گروه‌های هدف و نقش بی‌بدیل و سازنده روابط عمومی در ترجمان دیدگاه‌ها و انتظارات حوزه‌های اجرایی به مخاطبین و نیز نهادینه کردن فرهنگ سازمانی ضرورت دارد تمام دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، مستند به قوانین و مقررات مرتبط، نسبت به اجرای مفاد این دستورالعمل اقدام نمایند.

شاراوزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل ارتقای جایگاه سازمانی روابط عمومی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را ابلاغ کرد.

به گزارش شارا به نقل از وب‌دا؛ دکتر محمدحسن طریقت منفرد در این ابلاغ، روابط عمومی را دارای جایگاه راهبردی و زیربنایی و به عنوان یکی از مبانی توسعه سازمانی دانسته و خاطرنشان کرده است: با توجه به اهمیت اصل اعتمادسازی و ضرورت آگاهی از دیدگاه‌ها و نظرات گروه‌های هدف و نقش بی‌بدیل و سازنده روابط عمومی در ترجمان دیدگاه‌ها و انتظارات حوزه‌های اجرایی به مخاطبین و نیز نهادینه کردن فرهنگ سازمانی ضرورت دارد تمام دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، مستند به قوانین و مقررات مرتبط، نسبت به اجرای مفاد این دستورالعمل اقدام نمایند.

 

بنابراین گزارش متن کامل این دستورالعمل که به رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است به شرح زیر است:

رییس / سرپرست محترم دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی

سلام علیکم

نظر به جایگاه راهبردی و زیربنایی روابط عمومی به عنوان یکی از مبانی توسعه سازمانی و نیز اهمیت اصل اعتمادسازی و ضرورت آگاهی از دیدگاه‌ها و نظرات گروه‌های هدف و نقش بی‌بدیل و سازنده روابط عمومی در ترجمان دیدگاه‌ها و انتظارات حوزه‌های اجرایی به مخاطبین و همچنین نهادینه کردن فرهنگ سازمانی، ضرورت دارد تمام دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، مستند به قوانین و مقررات مرتبطف نسبت به اجرای مفاد این دستورالعمل اقدام مقتضی معمول نمایند:

۱-تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه/ دانشکده (شورای اطلاع‌رسانی)، متشکل از مدیران روابط عمومی دانشکده‌ها و با مسئولیت مدیر روابط عمومی دانشگاه به منظور اتخاذ شیوه‌ای مناسب و هماهنگ در امور اطلاع‌رسانی و ایجاد انسجام و وحدت رویه در فعالیت‌های مرتبط با حوزه سلامت.

۲-   انتصاب مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی براساس تخصص، تعهد، خلاقیت و نوآوری و از میان افراد با صلاحیت‌های علمی و آشنا به مباحث فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای و حتی‌الامکان دارای تحصیلات مرتبط با رشته روابط عمومی و ارتباطات

۳-    عضویت مدیران روابط عمومی در شورای فرهنگی دانشگاه/ دانشکده و همچنین حضور ایشان در جلسات هیأت رئیسه و هیأت امناء با توجه به جایگاه ویژه روابط عمومی در حوزه سیاستگذاری به عنوان مشاورین امین دستگاه‌های اجرایی

۴-   مدیریت و انجام تمامی فعالیت‌های قابل انتشار و ارتباطات عالی بخش‌های دانشگاه/ دانشکده از جمله پایگاه‌های اطلاع‌رسانی الکترونیک توسط حوزه روابط عمومی

۵-   به کارگیری نیروی انسانی ماهر، متخصص، کارآفرین و خلاق و ترجیحاً دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبط در تمام سطوح روابط عمومی

۶-   تدوین و ارایه برنامه جامع اطلاع‌رسانی دانشگاه/ دانشکده با تعیین اعتبارات مورد نیاز برای تصویب در شورای اطلاع‌رسانی که پس از تأیید هیأت رئیسه و تأمین اعتبارات مربوطه لازم‌الاجرا خواهد بود.

۷-   اصلاح ساختار تشکیلاتی دانشگاه/ دانشکده در چارچوب ضوابط مربوطه به نحوی که مدیریت روابط عمومی به عنوان حوزه مستقل زیرنظر مستقیم ریاست دانشگاه/ دانشکده انجام وظیفه نماید.

مسئولیت نظارت بر حسن انجام این دستورالعمل و مفاد آیین نامه پیوست (آیین‌نامه شماره ۶۵۳۴/ت ۳۷۳۷۴ هـ مورخ ۱۳۸۶/۰۴/۲۷ هیأت محترم وزیران) برعهده مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی خواهد بود.

 

                                                                                                دکتر محمدحسن طریقت منفرد

                                                                                                                        وزیر