شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| تاثیر رسانه جدید بر روابط عمومی منجر به تعریف دوباره و استراتژیک ارزش های مختلفی که زمانی اجزای اصلی روابط عمومی به شمار می رفتند شده است. برخی تغییراتی که ممکن است به وقوع بپیوندد عبارتند از:
– برای آنکه واقعا موثر باشند، شرکت های ارتباطی باید بر اطلاعات و تاثیراتی که از منابع جدید به دست می آید تمرکز کنند و این تغییرات را بپذیرند.
– شرکت ها و بازاریاب ها کنترل بر روی امور را از دست داده اند و باید بدانند که به زودی ارزشمندترین و محترم ترین مارک های تجاری، آنانی خواهند بود که کمتر توسط صاحبان شان کنترل می شوند.
– سیاست های مربوط به روابط عمومی درحال یکی شدن هستند. شرکت های متخصص روابط عمومی بازاریاب های آنلاین آژانس های تبلیغاتی و حتی شرکت های طراح شبکه از روش های یکدیگر بهره می جویند.
– آژانس های روابط عمومی باید با استفاده از اطلاعات واقعی و شفافیت بیشتر در مخاطبان اعتماد به وجود آورند تا بتوانند بر تاثیر خنثی کننده اینترنت و مخاطبان شکاک غلبه نمایند.
– تمرکز بر ایجاد قابلیت های پیچیده تر اندازه گیری آنلاین که دید عمیق تری درباره رفتار مصرف کننده ارایه می دهند و همچنین مکانیسم هایی که اثر فعالیت های تبلیغاتی برگزار شده برای حمایت از اهداف استراتژیکی شرکت را نشان می دهند.
– انجام امور تجاری به نحوی اخلاقی و شفاف که قابل انتقاد نباشد و توصیه به شرکت های کارفرما که آنها نیز همین طور عمل کنند. یافتن، ایجاد و پیشنهاد ابزار و تکنولوژی جدید و ارزیابی پتانسیل آنها برای شرکت کارفرما به عنوان “حافظه پیام”.
– استخدام فعالان روابط عمومی که با روش های قدیمی روابط عمومی مقابله کنند و در عین حال بر مهارت های اصلی نگارشی تحقیقی و خبرنگاری اصرار می ورزند.
– یافتن راه هایی برای آنکه کارگزاران روابط عمومی دست به دست هم دهند بخصوص به این دلیل که رقبای بیشتری وارد فضای سنتی آژانس های روابط عمومی می شوند.
همچنان که مرزهای بین رسانه های مختلف ارتباطی محو می شوند فعالان روابط عمومی مجبورند که نقش ها و ارزش های شان را بهتر و دقیق تر تعریف نمایند. در غیاب رهبری استراتژیک توسط سرویس های ارتباطی سنتی شرکت های سفارش دهنده راه های دیگری برای هدایت این تغییر ارتباط خواهند جست. این امر منجر خواهد شد که استراتژی ارتباطی و مدیریت اهمیت بیشتری یابد و اهمیت توانایی توزیع اطلاعات کمرنگ شود.
امروزه فعالان روابط عمومی سعی دارند هر چه بیشتر از فعالیت های روابط عمومی غیر سنتی استفاده کنند. رسانه جدید فقط یکی دیگر از تظاهرات آن است. به گفته متخصصان برای دستیابی به جایگاه های بهتر در عرصه مختلف، فعالان روابط عمومی باید تلاش کنند که در زمینه استراتژی های بازرگانی کارآمدتر شوند و به اندازه ها و کمیت ها اهمیت بیشتری دهند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید