آیا کارکنان در ماشین بزرگ روابط عمومی، دیده می شوند؟

روابط عمومی یا روابط مطبوعاتی (مهم نیست چگونه به آن نگاه می کنید) با ترس قابل تعریف می باشد. این حوزه به عنوان صنعتی که به حوزه دیجیتال و رسانه های اجتماعی وارد شده است، آینده روشنی را فراروی کارکنان خود می گشاید.– آیا کارکنان در ماشین بزرگ روابط عمومی، دیده می شوند؟

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)روابط عمومی یا روابط مطبوعاتی (مهم نیست چگونه به آن نگاه می کنید) با ترس قابل تعریف می باشد. این حوزه به عنوان صنعتی که به حوزه دیجیتال و رسانه های اجتماعی وارد شده است، آینده روشنی را فراروی کارکنان خود می گشاید.- آیا کارکنان در ماشین بزرگ روابط عمومی، دیده می شوند؟


برای زمانی طولانی، کارکنان در مقایسه با سایر سهامداران از قبیل مصرف کنندگان و سرمایه گذاران فراموش شده بودند. آنها برای ارتباطات داخلی سازمان چیزی بودند که می شد آن را نادیده گرفت.


اما با ظهور رسانه های اجتماعی، ارتباطات سریع و مردم چیزهایی را انجام می دهند که همیشه انجام می شده است- صحبت درباره کارشان- آگاهی روز به روز در حال افزایش است به گونه ای که شاید گاهی اوقات بتواند بهتر مورد استفاده قرار گیرد. (ترجیحا بعد از برخی از دستورالعمل هایی که رسانه های اجتماعی برای کارکنان تهیه و به اشتراک می گذارد.)

تعامل با کارکنان تنها آغاز کار است
در حال حاضر، آنچه این بحث را جذاب می کند تعامل کارکنان می باشد که تنها شروع راه است و برخی نوشته در این زمینه وجود دارد- کتاب هایی که توسط ریکاردو سملر و ویل مکلنز نوشته شده و نشان از آینده ای جذاب دارد.- اما روئسا ممکن است آن را دوست نداشته باشند چنانکه کارکنان انتظار دارند که آنها نیز در بازتاب رسانه ای به گونه ای دیده شوند که منعکس کننده ارزش های شرکت باشند و از آنچه ممکن است رفتارهای اضافی نامیده می شود جلوگیری می کنند.


قبل از اینکه بخواهید کتاب مکلنز و سملر را تهیه کنید، وبر شاندویک (سلب مسئولیت: من برای آنها کار کرده ام) گزارش خوبی را بعد از مصاحبه با 2 هزار و 300 نفر در 15 بازار تهیه کرده است. و آنچه آنها دریافته بودند این بود که آنها در گفتگوی فعال بسیار ضعیف درباره کارشان صحبت می کردند بنابراین ممکن است که حس شود که از منابع زیر بهره برده اند:


• 50% پیام های ارسالی، تصاویر یا ویدئوها در رسانه اجتماعی درباره کارکنان است
• 39% ستایش یا نظر مثبت آنلاین خود را درباره کارفرمایش به اشتراک گذاشته است
• 33% پیام های ارسالی، تصاویر یا ویدئوهایی در رسانه های اجتماعی درباره کارکنان هستند و از کارفرما هیچ یادی نشده است
• 16% انتقاد یا پیام های منفی آنلاین را درباره کارفرمای خود به اشتراک گذاشته اند
• 14% چیزی درباره کارفرمای خود ارسال کرده بودند که بعدا از آن پشیمان شده اند

چالش گفتن چیزهای خوب توسط کارکنان
واضح است که کارکنان تنها چیزهای خوبی که انتظار دارید نمی گویند. احساسات آنها باید برانگیخته شود، به هیجان بیایند، درگیر شوند و به چیزی که شرکت در مجموع به آن نیاز دارد، گوش دهند. ساعت ها کار، شرکت اخلاقی، پرداخت ها، پردازش، همکاران- این ها چیزهایی هستند که باید به آنها نگاه شود. حتی چیزهای ساده ای مانند ارتباطات- کارکنان نباید از طریق یک روزنامه از تغییرات اطلاع حاصل کنند- بنابراین تا جایی که امکان دارد کارکنان را در جریان آخرین اخبار کارخانه قرار دهید.


و این کارکنان می توانند حتی در صورتی که محل کارشان را ترک کنند برای شما موثر باشند- وبسایت هایی از قبیل گلسدور در حال رشد هستند و به دلیلی خاص اثرگذار هستند (اما می توان آنها را نیز به آسانی به بازی گرفت). این سایت ها کم کم به عنوان بخشی از آینده چشم انداز رسانه ای مطرح اند.

منبع: http://www.thedrum.com/opinion/2014/04/03/are-happy-employees-future-social-media-and-pr
منبع مرجع:https://www.shara.ir/view/10077/آیا-کارکنان-در-ماشین-بزرگ-روابط-عمومی،-دیده-می-شوند؟