شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– این ماه فیس بوک اعلام کرد که آنها در حال آزمایش یک راه جدید برای کاربران هستند تا محصولات را از طریق اخبار سایت و بدون ترک کردن آن پیدا و خریداری کنند. در اصل این راهکار به مشاغل این امکان را می دهد تا از طریق تبلیغات فیس بوک و پست صفحه، محصولات را به طور مستقیم به مشتریان بفروشند. با وجود اینکه این اولین بار نیست که فیس بوک درگیر آزمایش های تجارت الکترونیک است، اما این مسئله در سطح خود منحصر به فرد است.
این سؤال در ذهن همه وجود دارد که آیا فیس بوک با موفقیت می تواند بازار تجارت الکترونیک را بشکند و یا عدم آمادگی مشاغل و کاربران منجر به مرگ زودرس این سرمایه گذاری می شود؟
با وجود اینکه بیشتر کاربران به اندازه کافی به فیس بوک نسبت به آدرس ایمیل و نام تولد خود اعتماد دارند، ممکن است برای آنها سخت باشد که جزئیات کارت اعتباری خود را در دسترس قرار دهند. نگرانی ها در مورد امنیت و دستکاری داده ها می تواند بزرگترین چالش فیس بوک برای فشار دادن دکمه «خرید» باشد. بسیاری از کاربران پذیرفته اند که مقداری به فیس بوک اعتماد داشته باشند، البته در جای که پای استانداردهای حفظ حریم خصوصی شبکه رسانه های اجتماعی وسط باشد. علی رقم این گفته که «[ آنها] این ویژگی با حریم خصوصی را در ذهن خود ایجاد خواهند کرد و برای کمک به ایجاد تجربه پرداخت امن و مطمئن قدم هایی خواهند برداشت»، اما هنوز این مسئله برای کاربران کافی نیست.
با این حال، حمایت قابل توجهی از این توسعه تجارت الکتورنیک توسط مارک ها و رهبران فن آوری وجود دارد، در واقع استناد به آن لازم است و توسعه ای قابل پیش بینی است. در مصاحبه با آسوشیتد پرس، «دبرا آهو» تحلیلگر( eMarketer)اظهار داشت: «با برداشتن این گام، فیس بوک به عنوان یک بازیگر اصلی در تبلیغات به مراتب استوارتر و پابرجاتر خواهد شد و از طریق این آزمون که تنها یک آزمایش است، نشانه ای قطعی است که فیس بوک می خواهد مجدداً تلاش خود را شروع کند تا به یک شرکت تجارت الکترونیکی که هم اکنون نیز است، تبدیل شود.»
«سیمون بست بایر»، مدیر حسابداری ری یل ام دیجیتال ( Realmdigital) رهبران تجارت الکترونیک، اظهار داشت:« به احتمال زیاد 71 درصد مردم تمایل بیشتری دارند که از رسانه های اجتماعی خرید کنند که تعداد مراجعات بالایی دارند، فیس بوک ابزارهای مختلفی دارد که آنها را در کنار هم قرار می دهد تا تجارت الکترونیک را ارایه دهد. عامل تصمیم گیری برای فشار دادن «دکمه خرید» از چگونگی امنیت و راحتی بر خواهد خواست که فیس بوک می تواند به کاربران خود در هنگام خرید منتقل کند.»
حتی اگر دکمه «خرید» فیس بوک همچنان در نسخه «بتا» قرار داد که تنها برای تعداد محدودی از مشاغل کوچک و متوسط در آمریکا اجرا می شود، آن است که هنوز نشانه روشنی از بلوغ بازارهای اجتماعی است و می تواند یک رقیب واقعی برای جوانه زدن مشاغل موجود در تجارت الکترونیک باشد.
منبع: http://www.bizcommunity.com/Article/196/16/117175.html
ترجمه: مریم عبدالحق
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید