شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| رسانه های اجتماعی می توانند تلاش های روابطعمومی را افزایش دهند و به عنوان تقویت کننده عمل کنند.
پرینستون ریویو خاطرنشان می کند که روابطعمومی دیجیتال در مورد «توسعه روابط قوی با همه بازیگران در نمودار اجتماعی شماست. این تکنیک ها شامل سئو، توسعه محتوا، رسانه های اجتماعی، اتاق های خبر آنلاین، وب سایت ها، وبلاگ ها و پوشش رسانه های آنلاین است. شهرت آنلاین رسانه های اجتماعی و محتوای تولید شده توسط مصرف کننده می توانند تأثیر سریعی بر شهرت شما داشته باشند چه مثبت و چه منفی.
شما چه روابطعمومی را یک هنر یا علم و … بدانید، روابطعمومی حرفه ای است که نیازمند مهارت، دانش و اراده غیرقابل انکار کسانی است که در این وادی کار می کنند. در این حرفه برای موفقیت، احساسات و منطق را در هم می آمیزد و می تواند خالق لحظه های شاد و یا غمگینی برای سازمان باشد.
اساساً متخصصان روابطعمومی وجهه و شهرت عمومی یک سازمان را مدیریت می کنند. آنها به آن سازمان کمک می کنند تا با مردم خود ارتباط برقرار کند و روی ایجاد رابطه مثبت بین آن دو کار می کنند.
روابطعمومی یک رشته و حرفه متمایز از سایر مشاغل است، اما ویژگی های مشترکی با چندین تخصص مختلف مانند بازاریابی، ارتباطات و تبلیغات دارد. اگرچه مسئولیت ها در این زمینه ها ممکن است مشابه باشند، جنبه های خاصی از روابطعمومی وجود دارد که آن را متمایز و به یک صنعت منحصر به فرد تبدیل می کند.
متخصصان روابطعمومی سعی می کنند بر درک عمومی از برند، شهرت یا تصویر مشتری خود تأثیر بگذارند. برخلاف تبلیغکنندگان، متخصصان روابطعمومی برای ترویج گفتگوی مثبت و متقاعد کردن مخاطبان در مورد سازمان خود پولی نمیپردازند. روابطعمومی ها برای رسیدن به این اهداف، خود از ابزارهایی استفاده می کنند از جمله: ارسال پیام و مشارکت در رسانه های اجتماعی، گفت و گو با مخاطبان، مدیریت بحران، برگزاری همایش ها، وبینارها و…، شبکه سازی، نوشتن و انتشار بیانیه های مطبوعاتی.
متخصصان روابطعمومی در ارتباطاتی که با دقت طراحی شده است با استفاده از استراتژیها و فنآوریهای نوظهور برای تقویت رابطه بین سازمان و مردم تخصص دارند. تاکتیکها و روشهای دقیقی که یک متخصص روابطعمومی استفاده میکند بسته به سازمان و مخاطب، اهداف و نیازهای او متفاوت است. با این حال، تقریباً در همه موارد، متخصصان روابطعمومی تلاش میکنند تا جذابیت سازمان خود را به حداکثر برسانند و در عین حال تأثیرات مطبوعات منفی یا مضر را به حداقل برسانند.
|
نظر بدهید