شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- باور دارید یا ندارید، هیچکس نمی تواند سودمندی کاربرد بیانیه های مطبوعاتی را در کمپین های محتوایی آنلاین خود تشخیص دهد. برپا کردن آموزش وبلاگ نویسی، نشریه رسمی، اطلاعات تصویری، مقالات و مستندات آموزنده بسیار آسان تر از کنار گذاشتن بهترین بیانیه های مطبوعاتی است. امروزه تجربه آنلاین هدایت شده SEO و بازاریابی ویروسی هدف ایده آلی برای هر کسب و کار جدی است. اگر یک بیانیه مطبوعاتی به درستی نوشته و بهینه سازی شود، می تواند به این هدف کمک کند.
نوشتن با هدف ویروسی شدن
ویکی پدیا، بازاریابی ویروسی را با «تبلیغات ویروسی یا بازاریابی نامشخص» مرتبط دانسته است. هنگامی که بخشی از محتوا ویروسی می شود، آن را از طریق خدمات شبکه های اجتماعی از پیش موجود به اشتراک گذاشته و آگاهی برند را افزایش می دهد. مشاهده ی بخشی از محتوای ویروسی شده، بهترین محتوای بازاریابی (طلای بازاریابی محتوایی) است، به ویژه هنگامی که آن بخش از محتوا یک موتور جستجوی بهینه سازی شده باشد.
فوت و فن نوشتن بیانیه های مطبوعاتی بزرگ، که یک فرصت خوب برای ویروسی شدن و نگه داشتن استانداردهای SEO است، نوشتن به طور طبیعی است. چنانچه آماده اید، این سؤالات را از خود بپرسید:
• مخاطب من چه کسی است؟
• بیانیه ی مطبوعاتی من در مورد چیست؟
• چرا آن برای مخاطب من مهم است؟
• بیانیه ی مطبوعاتی من در کجا بیشترین تأثیر را خواهد داشت؟
• اولین زمان منتشر کردن آن چه موقع است؟
هر کسی می تواند بیانیه ی مطبوعاتی بنویسد، اما حتی یک نویسنده خلاق و مجرب نیز می تواند این روند نوشتن دشوار را پیدا کند. با در نظر گرفتن ایده ی بیانیه ی مطبوعاتی خود به عنوان یک فرصت برای جرقه یک داستان، روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان تمایل خواهند داشت تا درباره ی آن بیشتر بدانند و آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.
مزایای نوشتن یک بیانیه ی مطبوعاتی
بیانیه های مطبوعاتی با روش های متعددی می تواند برای کمپین محتوای آنلاین شما مفید باشد. شما می توانید از آن به عنوان ابزاری برای به انجام رساندن سه هدف خاص استفاده کنید:
1. ایجاد لینک: ما درباره ی ایجاد لینک به عنوان استراتژی SEO درسال 2014 بسیار شنیده ایم. شما می توانید از روابط عمومی خود استفاده کنید تا ساخت لینک استراتژی بازاریابی خود را آغاز کنید. این لینک شامل کلمات کلیدی در بیانیه ی مطبوعاتی شما است (تا زمانی که به طور طبیعی در جریان است). از این واهمه نداشته باشید که در وب سایت یا وبلاگ شما لینک هایی برای اطلاعات بیشتر باشد.
2. با روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان ارتباط بگیرید. بیانیه های مطبوعاتی بهترین محل برای «گزارش» همه ی اطلاعاتی است که می خواهید یک روزنامه نگار و وبلاگ نویس در مورد کسب و کار شما بداند. از عنوان ها و تیترهای روابط عمومی خود برای جلب توجه آنها استفاده و از آنها دعوت کنید تا در مورد گزارش شما مطلب بنویسند. چنانچه به تمامی اطلاعات مربوطه مسلط باشند، احتمالا این فرصت را خواهند داشت تا به جدیدترین مطالب دست پیدا کنند.
3. فروش خود را افزایش دهید. با توجه به کوه رسانه ها ، بیانیه های مطبوعاتی می توانند با ایجاد آگاهی درباره ی نام تجاری، فروش را افزایش دهند. بسیاری از کسب و کارهای کوچک بدنبال تاکتیک های فروش خوب، به خصوص در هنگام کار با بودجه محدود هستند.
بیانیه های مطبوعاتی راهی بالقوه برای انتشار اطلاعات هیجان انگیز در مورد یک محصول، خدمات جدید و یا بهبود اجرایی کردن شرکت شما است. شما می توانید این اطلاعات را از طریق منابع خبری رایج آنلاین و کانال های رسانه های اجتماعی خود بدست آورید. اگر قوانین محتوای با کیفیت را ترکیب و بر روی نیازهای مخاطبان خود تمرکز کنید، احتمالاً می توانید در ایجاد یک روابط عمومی باارزش که به سمت ویروسی شدن می رود، موفق شوید.
منبع: http://www.business2community.com/public-relations/can-press-release-benefit-online-content-campaign-0897005
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید