آگراوال به جای ستاره توئیتر

توئیتر اخیرا با چالش‌هایی از جمله رشد آهسته و حفظ ‏کاربرانش در مقابل رقیبانی مانند تیک‏تاک و اینستاگرام ‏روبه‌رو بوده است که جوان‌ترها را به سمت خود کشانده‌اند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| اواخر ماه نوامبر سال 2021 یکی از مهم‌ترین خبرهای حوزه تکنولوژی و دنیای ستارگان سیلیکون ولی تغییر مدیرعامل توییتر بود؛ جک دورسی، چهره سرشناس این شبکه اجتماعی عالم‏گیر از سمت خود کنار رفت. با این کناره‌گیری یکی از چهره‌های شاخص شبکه‌های اجتماعی کنار رفت تا نامی تقریبا ناشناخته اما یکی از مهره‌های اصلی در چرخه شرکت توئیتر جای او را بگیرد. بعد سوالی پیش آمد که رسانه‌های بسیاری به آن پرداختند: پاراگ آگراوال که جانشین مدیرعامل و بنیان‌گذار توئیتر شد کیست؟ آنچه در این بخش می‌خوانید نگاهی است که روزنامه گاردین به سوابق چهره تازه یکی از معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا و وضعیت حال حاضر توئیتر انداخته است.

جک دورسی از مدیرعاملی توئیتر کناره گرفت و جایش را در اختیار یکی از مدیران نسبتا ناشناخته به نام پاراگ آگراوال قرار داد. آگراوال 10 سال است که در توئیتر کار می‌کند و آخرین منصبش در این اواخر رئیس بخش تکنولوژی بود. حالا او از پس صحنه ظاهر شده تا یکی از بالاترین مراتب شغلی را در سیلیکون ولی بگیرد. اما او کیست و از توئیتر تحت رهبری او چه انتظاری باید داشت؟

آگراوالِ 37 ساله، مهاجری از هند، خارج از دایره مدیرعاملان سلبریتی قرار می‌گیرد، دایره‌ای که شامل کسانی است از جمله همان مدیرعاملی که او جانشینش شد، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‏بوک و ایلان ماسک از شرکت تسلا. اما گمنامی او در کنار سابقه بسیار قابل توجهش در حوزه تکنولوژی قرار گرفته است و به نظر می‌رسد برخی از مهم‌ترین حامیان توئیتر دنبال چنین گزینه‌ای برای فصل بعدی در حیات این شرکت بودند.

آنجلو ژینو تحلیل‏گر شرکت پژوهشی CFRA نوشته است که آگراوال گزینه‌ای «مطمئن» است که باید به او به عنوان «محبوب سرمایه‌گذاران» نگاه کرد. این تحلیل‏گر معتقد است که شرکت الیوت منیجمنت از سهامداران توئیتر دورسی را تشویق به کناره‌گیری کرده است. تمام این‏ها یعنی می‌توانیم در انتظار ادامه یافتن استراتژی‌های حال حاضر توئیتر باشیم یعنی دو برابر شدن درآمد شرکت تا سال 2023 و تمرکزش بر روی هدف جاه‌طلبانه‌ای که از ابتدا داشت: بازتعریف نحوه عملکرد شرکت‌های حوزه شبکه‌های اجتماعی. آگراوال در ایمیلی خطاب به کارمندان شرکت نوشته است: «ما اخیرا استراتژی شرکت را با اهدافی بلندپروازانه به‌روز کرده‌ایم و به باور من این استراتژی درست و جسورانه است. اما چالش اصلی ما این است که چطور برای اجرایی شدن آن و حصول نتیجه دست به کار شویم.»

توئیتر اخیرا با چالش‌هایی از جمله رشد آهسته و حفظ کاربرانش در مقابل رقیبانی مانند تیک‏تاک و اینستاگرام روبه‌رو بوده است که جوان‌ترها را به سمت خود کشانده‌اند. همزمان این شرکت همچنان با مسئله اخبار جعلی و نفرت‏پراکنی دست به گریبان است. انتظار این است که آگراوال همان کارهای ناتمام دورسی را پیش ببرد و به جنگ با رقبا بر سر حفظ کاربران برود.

تحت رهبری دورسی توئیتر سرویس ایمیلی Revue را خرید و سرویس اسپیس را راه‌اندازی کرد، گزینه‌ای که به کاربران اجازه می‌دهد تا گفت‏وگوهای صوتی آنلاین را میزبانی و یا در آن‏ها شرکت کنند. با این حال در ماه‌های اخیر ارزش سهام شرکت افت کرد و به فشارهای موجود بر روی دورسی افزود.

 

منبع: tccim