شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| سنجش رسمی ارتباطات اقدامی است که نشان میدهد یک سازمان با چه میزان تأثیرگذاری با مخاطبان مطلوب خود ارتباط برقرار میکند.اما اخیراً بسیاری از سنجشهای ارتباطی، گروههای دیگری را نیز که عقایدشان بر مخاطبان مطلوب سازمان تأثیرگذار است مورد بررسی قرار میدهند.
به عبارت دیگر، چنین سنجشهایی اطلاعاتی را در دو سطح فراهم میآورد: سطح ادراک عمومی [عامه]، و سطحی که این ادراک در آن بهوسیله رهبران فکری و تصمیمگیرندگانی که بیشترین مواضع مهم را در یک حوزه به خصوص، صنعت و عموماً در اجتماع اشغال کردهاند شکل میگیرد[خواص]. کسب دانش و اطلاعات در این دو سطح به همان میزان که دستاندرکاران روابط عمومی در جستوجوی راهنما برای ارتباط با مخاطبین خود هستند روز به روز اهمیت بیشتری پیدا میکند.
|
نظر بدهید