
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– اصولا یکی از ارکان روابط عمومی (افزون بر تحقیق و برقراری ارتباط) برنامهریزی است و در روابط عمومی کارآمد به عنوان یک اصل بنیادی مورد توجه قرار میگیرد. برعکس در روابط عمومی ناکارآمد، روزمرهگی، نمود بیشتری مییابد.
در روابط عمومی کارآمد، تهیه و تدوین برنامههای کوتاه، میان و بلندمدت مدنظر قرار گرفته و برنامه عمل سالانه روابط عمومی، کلیه عملیات ممکن برای اجرا در طول سال را مورد توجه قرار میدهد. در برنامه عمل روابط عمومی، شناسایی مخاطبان، تعیین اهداف روابط عمومی براساس اهداف سازمان و تعیین پیام هایروابط عمومی و تهیه پیش نویس برنامه و مشورت با مسئولان، مراحل اساسی برنامهریزی را تشکیل میدهند.
همچنین در روابط عمومی کارآمد، برای هر فعالیتی، تقویم جداگانهای تنظیم میشود. برای مثالاموری همچون مصاحبه، ملاقاتهای مردمی، مناسبتها، نمایشگاه، انتشارات، سخنرانی و … هر یک باید یک تقویم زمانی جداگانهای داشته باشد.
|
نظر بدهید