شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || بحرانها برای هر برندی اجتنابناپذیر هستند. هر برند، حتی معتبرترینها، روزی با بحرانی مواجه خواهد شد که وفاداری و شهرت آن را آزمایش میکند. بنابراین، برای عبور از بحران باید قبل از وقوع آن، حمایت مخاطبان خود را جلب کرده باشید.
طبق نظرسنجیها، اعتماد عمومی به برندها در حال کاهش است، و این مسئله بهویژه برای متخصصان روابط عمومی یک چالش بزرگ است. اعتماد زمانی ایجاد میشود که برندها در مواقع عادی با مخاطبان خود ارتباط صادقانه و معنادار برقرار کنند. یکی از بهترین روشها برای جلب این اعتماد، استفاده از داستانسرایی برند است. برندهایی که در این زمینه موفق هستند، نهتنها محصولات خود را میفروشند، بلکه مخاطبان را با چشمانداز و ارزشهای خود درگیر میکنند.
برای ایجاد جامعهای پایدار و اصیل، برند باید در داستانسرایی ثابت و معتبر باشد. زمانی که برند شما با مخاطبان خود ارتباط عمیق برقرار کند و همراستا با ارزشهایش عمل کند، در مواقع بحران، این مخاطبان از شما حمایت خواهند کرد. این حمایت بهویژه زمانی مؤثر است که برند نشان دهد در کنار آنهاست و برای مدت طولانی در این مسیر خواهد بود.
نتیجه اینکه برندها باید بهطور فعال با جامعه خود درگیر شوند، نه تنها با صحبت کردن با آنها، بلکه با گوش دادن به آنها و مشارکت در اهداف مشترک. این رویکرد باعث میشود مخاطبان احساس کنند بخشی از برند هستند و در زمانهای سخت، از آن حمایت میکنند.
نویسنده: Travis Claytor، APR
تاریخ انتشار: ۱ ماه پیش
منبع انگلیسی: PR Daily
منبع فارسی: شارا
نظر بدهید