شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || اصطلاح «شتر، گاو، پلنگ» به وضعیتی اشاره دارد که در آن یک سیستم یا مجموعه از عناصر ناهمگون و ناسازگار تشکیل شده و در نتیجه کارایی و هماهنگی مطلوبی ندارد. در روابط عمومی نیز این اصطلاح میتواند به شرایطی اطلاق شود که ساختار، اهداف و عملکردها همخوانی نداشته باشند.
در برخی سازمانها، عدم تعریف دقیق استراتژی روابط عمومی، نبود همراستایی میان اهداف و عملکردهای بخشهای مختلف، و گاهی تناقض میان ارتباطات درونسازمانی و برونسازمانی، شرایطی مشابه «شتر، گاو، پلنگ» ایجاد میکند.
برای مثال:
سازمانهایی که از یک سو به شفافیت و صداقت در ارتباطات تأکید دارند اما در عمل از سیاستهای پنهانکاری یا دستکاری اطلاعات استفاده میکنند، دچار این نوع تناقض هستند.
یا وقتی واحدهای مختلف روابط عمومی به طور مستقل و ناهماهنگ عمل میکنند، پیامهای متناقض به مخاطبان ارسال میشود.
این وضعیت موجب میشود که روابط عمومی نتواند بهدرستی اهداف خود را محقق کند، اعتماد مخاطبان را از دست بدهد، و همچنین کارکنان در اجرای وظایف خود دچار سردرگمی شوند. راهحل این مشکل، تدوین یک استراتژی منسجم، شفاف و هماهنگ در روابط عمومی و تمرکز بر همراستایی میان اهداف و عملکردها است.
انتهای پیام/
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>
نظر بدهید