شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: ادغام روابط عمومي، بازاريابي تاثيرگذار و قانون
جمعه، 24 آبان 1398 - 18:52     کد خبر: 40772

اين تحقيق داراي يك قاب نسبتاً كوچك است و فقط اطلاعات اوليه در مورد تأثير FTC بر مصرف كنندگان و متخصصان روابط عمومي را ارايه مي دهد. براي اطمينان از پيشرفت مداوم صنعت روابط عمومي، به تحقيقات بيشتري نياز داريم.

 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| متخصصان روابط عمومي بايد هنگام كار در فعاليتهاي رسانه هاي اجتماعي با تأثيرگذاران، تفاوت هاي ظريف سيستم هاي حقوقي را درك كنند. بسياري از مصرف كنندگان توسط تأثيرگذاراني به اشتباه مي افتند كه كميسيون تجارت فدرال (FTC) را وادار به اجراي قوانيني براي محافظت از آنها مي كنند. FTC يك آژانس فدرال است كه قوانين ضد انحصاري را براي حمايت از مصرف كنندگان اعمال مي كند...


استفاده از هشتگ، صحت بازاريابي تأثيرگذار را نقض نمي كند زيرا هدف اصلي هشتگ كمك به كاربران رسانه هاي اجتماعي در مشاركت، يافتن و به اشتراك گذاري پيام هاي مد روز است. متأسفانه بسياري از كاربران رسانه هاي اجتماعي براي هدف واقعي خود از هشتگ استفاده مي كنند و ممكن است متوجه هشتگ اثر گذار نباشند.

 

اين نشان مي دهد كه كاربران غيرمجاز كه مؤثر هم نيستند، برندها را نيز برچسب زده و از هشتگ استفاده مي كنند. اگر روش مشخصي براي شناسايي افرادي كه براي پست خود جبران خسارت دريافت كرده اند وجود ندارد يا كسي اين كار را انجام نداده است، در نهايت هدف روش افشاي FTC شكست مي خورد.


يك بررسي آنلاين به ۱۰۵ مصرف كننده در سنين ۱۸ تا ۳۶ سال ارسال شده است. همه شركت كنندگان اظهار داشتند كه آنها كاربران سرسخت رسانه هاي اجتماعي هستند و به ۹ سؤال در مورد بازاريابي تأثيرگذار و روشهاي افشاي FTC پاسخ دادند.

 

هدف اين تحقيق بررسي چگونگي درك مصرف كنندگان از تأثير گذاران در رسانه هاي اجتماعي براي اطمينان از مديريت صحيح اثر گذاران در روابط عمومي بود.


اين مطالعه نشان داد كه بيش از ۵۰ درصد از مصرف كنندگان موافقند كه پست هاي بازاريابي تأثيرگذار با هشتك #ad بيشتر به تبليغات سنتي و كمتر شبيه به بازاريابي تأثيرگذار است.


اين تحقيق همچنين نشان داد كه ۴۵ درصد از مصرف كنندگان هنگام استفاده از تأثيرگذاران از هشتك #ad با محصول ارتباط برقرار مي كنند. اين داده ها حاكي از روش هاي افشاي FTC بر درك مصرف كنندگان از بازاريابي تأثيرگذار است.


تاثيرگذاران زماني مصرف كننده عادي بودند كه مايل به كسب اطلاعات در مورد برندها و محصولات بودند. هر كسي در رسانه هاي اجتماعي مي تواند اطلاعات مربوط به مارك ها را به اشتراك بگذارد و اكثر ما بدون حتي متوجه شدن اين كار را مي كنيم.


متخصصان روابط عمومي بايد براي مديريت صحيح تأثيرگذار و راه اندازي كارزارهاي تأثيرگذار، با اين موضوعات مبارزه كنند. در حال حاضر هيچ مطالعه ديگري وجود ندارد كه روش هاي افشاي FTC و چگونگي تأثير آن بر صنعت روابط عمومي را بررسي كند.

 

داده هاي اين تحقيق به ايجاد نقشه راه كمك مي كند تا حرفه اي روابط عمومي با موفقيت تأثيرگذار را مديريت كند.

 

اين تحقيق داراي يك قاب نسبتاً كوچك است و فقط اطلاعات اوليه در مورد تأثير FTC بر مصرف كنندگان و متخصصان روابط عمومي را ارايه مي دهد. براي اطمينان از پيشرفت مداوم صنعت روابط عمومي، به تحقيقات بيشتري نياز داريم.
 

پيامدهاي روابط عمومي
• متخصصان روابط عمومي نمي توانند به طور صحيح تأثيرگذاران را مديريت كنند، مگر اينكه روش هاي تنظيم مقررات افشاي FTC اصلاح شوند.


• اگر متخصصان روابط عمومي نتوانند به طور صحيح تأثيرگذاران را مديريت كنند، ممكن است اعتماد مصرف كنندگان خود را كم يا از دست بدهند.


پيامدهاي روابط عمومي
• متخصصان روابط عمومي نمي توانند به طور صحيح تأثيرگذاران را مديريت كنند، مگر اينكه روش هاي تنظيم مقررات افشاي FTC اصلاح شوند.


• اگر متخصصان روابط عمومي نتوانند به طور صحيح تأثيرگذاران را مديريت كنند ، ممكن است اعتماد مصرف كنندگان خود را كم يا از دست بدهند.

 

نويسند: كيت جون
مترجم: مريم ميرعبدالحق
منبع: https://instituteforpr.org

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها