شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || چگونه میتوانیم موضوع ایمیلهایی بنویسیم که مخاطب حتماً آنها را باز کند؟ این ۹ روش علمی و ثابتشده در آزمایشگاه، کمک میکند تا ایمیلهای شما بیشتر دیده شوند:
۱. ارزش ارائه دهید:
واژههای مفید مانند «میتوانید»، «دریافت کنید» و «شما» باعث افزایش نرخ باز شدن میشوند. موضوع ایمیل باید روی منفعت عملی برای خواننده تاکید کند.
۲. کوتاه بنویسید:
موضوعات ۴ تا ۶ کلمهای بیشترین باز شدن را دارند. طبق تحقیقات، ۳۱ تا ۴۹ کاراکتر (و حتی بهتر، ۲۱ تا ۴۰ کاراکتر) بهترین نتیجه را میدهد.
۳. واژههای کوتاه استفاده کنید:
به سراغ واژههای یک یا دو هجایی بروید. این کار باز شدن ایمیل را حتی یک درصد افزایش میدهد.
۴. حروف و جملهبندی ساده:
از حروف کوچک و جملهبندی عادی (sentence case) استفاده کنید. نوشتن با حروف بزرگ یا تیترمانند (Title Case) نرخ باز شدن را کاهش میدهد.
۵. از ایموجیها نترسید:
یک ایموجی مرتبط، نرخ باز شدن را افزایش میدهد. قرار دادن ایموجی در انتهای موضوع بیشترین تاثیر (۷ درصد) را دارد.
۶. عدد در موضوع بنویسید:
وجود اعداد (به ویژه اعداد فرد مثل ۷ یا ۹) نرخ باز شدن را بالا میبرد.
۷. لحن مثبت یا خنثی داشته باشید:
اجتناب از لحن منفی، میانگین باز شدن را ۲ درصد افزایش میدهد.
۸. سوال نپرسید:
وجود علامت سوال نرخ باز شدن را ۴ درصد کاهش میدهد.
۹. احساس فوریت ایجاد کنید:
واژههایی مثل «زمان محدود»، «آخرین فرصت» و اعداد مشخص، احساس اضطرار ایجاد میکنند و باعث افزایش باز شدن ایمیل میشوند. البته زیادهروی نکنید تا اعتبارتان خدشهدار نشود.
نویسنده: Ann Wylie | تاریخ: دو هفته پیش | منبع: WylieComm.com
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
انتهای پیام/
نظر بدهید