شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در دنیای امروز که همه به دنبال ایجاد برند خود هستند، برجسته شدن از رقبا دشوارتر از همیشه شده است.
برای موفقیت، برندها باید از همان ابتدا پایه و اساس قوی ایجاد کنند و با مخاطبان خود در سطح عاطفی ارتباط برقرار کنند.
کلی کانکرایت، بنیانگذار و استراتژیست ارشد برند The Brand Terminal، در مقالهای که در dmacourse منتشر شده است، به اشتباهات رایجی که برندها در فرآیند ساخت برند خود مرتکب میشوند اشاره میکند و راهکارهایی برای اجتناب از آنها ارائه میدهد.
در اینجا خلاصهای از شش اشتباه رایج و راهحلهای کانکرایت آمده است:
۱. برندسازی را با راهنمای سبک اشتباه نگیرید.
راهنمای سبک شما بخشی از برند شماست، اما همه چیز نیست. برندسازی در مورد ایجاد یک سبک زندگی است که هدف، ارزشها و هویت شرکت شما را در تمام نقاط تماس منعکس میکند.
راهحل: فراتر از زیباییشناسی بصری فکر کنید و یک تجربه برند منحصر به فرد و منسجم ایجاد کنید.
۲. پیامرسانی عمومی و پیچیده داشته باشید.
صدای برند شما باید واضح و مختصر باشد و با شخصیت و ارزشهای برند شما همسو باشد.
راهحل: پیامرسانی خود را بر اساس شخصیت برند خود توسعه دهید و آن را در تمام کانالهای ارتباطی خود به طور یکسان ارائه دهید.
۳. از استراتژی خود منحرف شوید.
داشتن یک استراتژی برند قوی ضروری است، اما همچنین باید انعطافپذیر باشید و با توجه به نیازها و شرایط در حال تغییر آن را تطبیق دهید.
راهحل: به طور منظم استراتژی خود را بررسی کنید و در صورت نیاز تعدیلات انجام دهید.
۴. فقط محصولات خود را بفروشید.
برندسازی موثر باید بر ایجاد یک ارتباط عاطفی با مخاطبان شما تمرکز کند و ارزشها و راهحلهای شما را به جای صرفاً فروش محصولات یا خدماتتان برجسته کند.
راهحل: داستانی را تعریف کنید که با با نیازهای مخاطبان شما همسو باشد و بر مزایایی که برند شما ارائه میدهد تأکید کنید.
۵. در خلاء کار کنید.
مهم است که به طور فعال در فرهنگ و رفتار مصرفکننده غوطهور شوید و برند خود را با روندها و اولویتها و نیازهای در حال تغییر مرتبط نگه دارید.
راهحل: به مخاطبان خود گوش فرا دهید، با آنها تعامل داشته باشید و از بازخورد آنها برای بهبود برند خود استفاده کنید.
۶. قدرت فرهنگ شرکت را دست کم بگیرید.
فرهنگ شرکت شما به هویت برند شما شکل میدهد و بر نحوه تعامل کارمندان و مشتریان شما با برند شما تأثیر میگذارد.
راهحل: یک فرهنگ قوی و مثبت ایجاد کنید که ارزش ها و چشمانداز برند شما را منعکس کند.
با اجتناب از این اشتباهات رایج و اتخاذ یک رویکرد استراتژیک و فعال برای برندسازی، می توانید برندی بسازید که ماندگار، معنادار و موفق باشد.
به یاد داشته باشید که برندسازی یک فرآیند مداوم است و نیاز به تعهد و تلاش مداوم دارد.
با تمرکز بر ایجاد یک تجربه برند قوی و معنادار برای مخاطبان خود، می توانید برندی بسازید که برجسته شود و در دنیای رقابتی امروزی به موفقیت برسد.
منبع انگلیسی: fastcompany
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
نظر بدهید