یکپارچه سازی طراحی و تکنیک های روابط عمومی سنتی

برایان گرین – امروز روزی سخت برای صنعت هواپیمایی است. برای شروع، در روز مالیات، شاید دست کم تنها روز مورد علاقه صنعت در سال توجه به خطوط هوایی می باشد و پرداخت مالیات ویژه بیشتر و نرخ های دولتی مصرف کنندگان در این صنعت بیش از سایر صنایع می باشد.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، برای شروع، در روز مالیات، شاید دست کم تنها روز مورد علاقه صنعت در سال توجه به خطوط هوایی می باشد و پرداخت مالیات ویژه بیشتر و نرخ های دولتی مصرف کنندگان در این صنعت بیش از سایر صنایع می باشد. (نگاهی به تمام مالیات های دولتی وضع شده نشان می دهد که این مالیات ها در این صنعت بیش از سایر صنایع می باشد.)

 

و پس از آن داستانی درباره توییت های مستهجن از خطوط هواپیمایی ایالات متحده امریکا وجود دارد که یکی از مشتریان، بدون اینکه سوال کند آن را به بدترین شکل از طریق توییتر منتشر کرده است. به نظر می رسد که صنعت هواپیماییی همیشه نیازمند یک روابط عمومی درجه یک می باشد.

 

این مورد در سال 2011 اتفاق افتاد. زمانی که صنعت هوانوردی در حال جنگ برابر ابتکار مالیاتی دولت فدرال بود. دولت فدرال در آن زمان قصد داشت که هزینه 100 دلاری را برای هر پروازی که در حریم هوایی تحت کنترل فرود آید، تصویب کند.

 

برای انگیزش افکار عمومی در برابر مالیات های پیشنهاد شده، خطوط هواپیمایی امریکا (A4A)، تنها سازمان تجارت صنعت هواپیمایی، یکی از سازمان های بزرگ ارتباطی در جهان با نام APCO را به خدمت گرفت تا از تمام ابزارهای تبلیغاتی و ارتباطی برای جلوگیری از این شرایط استفاده کند. کمپین ضد مالیات روابط عمومی در نهایت موفقیت آمیز بود. چراکه این شرکت با همکاری A4A توانست ترکیبی از قدرت روابط عمومی سنتی و تکنیک های خلاقانه روابط عمومی را برای تحریک و بسیج همگانی علیه طرح مالیات به کار برد.

 

اگرچه خطوط میان بازاریابی و روابط عمومی رو به تیرگی می گذارد، اما این بدین معنا نیست که این دو باید از هم فاصله بگیرند و لذا در این نوشتار برآنیم تا با بیان نکاتی در مورد یکپارچه سازی خلاق روابط عمومی سنتی از تری فلیپس، دستیار مدیر و طراح ارشد گرافیک در APCO کمک کنیم تا این دو به همدیگر نزدیک شوند و قطعا این نزدیکی به نفع منافع سازمان و شرکت می باشد. این موارد عبارتند از:

 

عملیات بر مبنای موارد زیر بیشترین زمان را برد. در روز نخست آپکو خواست تا از کیسه های پوشش هوا به گونه ای استفاده کند، این کار تنها برای هدف نهایی آنها نبود. بلکه آنها می خواستند از آن به صورت خلاقانه استفاده کنند. به ویژه آنها یکی از ویژه نامه های تخصصی خود را به همین موضوع اختصاص دادند و در نهایت از آن به عنوان ابزاری بهره برداری کردند که توانست در عرصه مطبوعات سر و صدای زیادی به پا کند.

 

پالت ها هدفمند بودند. در برندسازی، آپکو از رنگ های مشاهده شده در علامت ها استفاده کرد. رنگ های زرد و سیاه یکی از پالت های مناسب بودند. خطوط هواپیمایی امریکا نشان داد که در صورت افزایش مالیات احتمال سقوط افزایش می یابد. فیلیپس می گوید: «ترکیبات رنگ به طور قابل توجهی نظر همگان را به صفحات وب و مطبوعات چاپی جلب می کرد. در این میان دریایی از فعالیت اطلاع رسانی انجام شد که تمرکز آن بر تبلیغات بود.»

 

پیام بزرگ. کپی کوچک. پیام مهمی که خطوط هواپیمایی امریکا برای مخاطبان داشت، این بود که از آنها خواسته بود به سرعت اقدام کنند. آپکو این مساله را ساده گرفت اما در طراحی آن را برجسته کرد: «افزایش مالیات، از دست دادن مشاغل، بنابراین فورا مالیات خطوط هوایی را کاهش دهید.» شما نباید مخاطبان خود را قربانی آنچه می خواهید بکنید. چراکه در این صورت قبل از اینکه بخواهید با آنها تماس بگیرید آنها را از دست داده اید.

 

منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/04/15/how-to-integrate-creative-with-traditional-pr/?hq_e=el&hq_m=2867667&hq_l=14&hq_v=472ca672b1