یونسکو خواستار ممنوعیت جهانی تلفن‌های هوشمند در مدارس شد

بر اساس تحقیقات یونسکو در چهارده کشور جهان آمده که صرفاً دسترسی به تلفن‌های همراه در کلاس‌های درس، حواس دانش‌آموزان را پرت می‌کند و این در حالی است که تنها کمتر از یک پنجم کشورها به طور قانونی چنین دسترسی را در کلاس درس ممنوع کرده‌اند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (#یونسکو) اعلام کرد شواهد محکم کمی مبنی بر فایده فناوری بر یادگیری دانش‌آموزان وجود دارد و در دسترس گذاشتن تلفن‌های هوشمند برای #دانش‌آموزان، بر روند یادگیری آنان تاثیر منفی می‌گذارد.

این سازمان اعلام کرد فناوری‌های دیجیتال به طور کلی، از جمله #هوش_مصنوعی، باید همیشه تابع «دیدگاه انسان‌محور» در آموزش باشد و هرگز جایگزین تعامل چهره به چهره با معلمان نشود.

بر اساس تحقیقات یونسکو در چهارده کشور جهان آمده که صرفاً دسترسی به تلفن‌های همراه در کلاس‌های درس، حواس دانش‌آموزان را پرت می‌کند و این در حالی است که تنها کمتر از یک پنجم کشورها به طور قانونی چنین دسترسی را در کلاس درس ممنوع کرده‌اند.

در گزارش یونسکو آمده که اول از همه، فناوری‌ها بر زندگی کودکان تاثیر می‌گذارد، به طوری که در آمریکا، کودکان بین ۱۱ تا ۱۴ سال، به طور متوسط ۹ ساعت در روز را جلو صفحه‌های نمایش می‌گذرانند./ فردا

 

انتهای پیام/