گزارش‌گری بومی

یکی از راه‌های این کار، «گزارش‌گری بومی» است که به کاربران اجازه می‌دهد از قابلیت‌های داخلی تیک‌تاک که مختص این اپلیکیشن طراحی شده‌اند، برای تهیه محتوا استفاده کنند.

رسیدن به کاربران در جایی که قرار دارند به خبرنگاران کمک می‌کند جوانان را که معمولاً از تیک‌تاک استفاده می‌کنند، به اخبار علاقمند بسازند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || خبرنگاران برای افزایش تعامل با ویدیوهای خبری در تیک‌تاک، باید فُرمت‌های کاری خود را برای رسیدن به مخاطبان مورد نظر به‌روزرسانی کنند.

یکی از راه‌های این کار، «گزارش‌گری بومی» است که به کاربران اجازه می‌دهد از قابلیت‌های داخلی تیک‌تاک که مختص این اپلیکیشن طراحی شده‌اند، برای تهیه محتوا استفاده کنند.

رسیدن به کاربران در جایی که قرار دارند به خبرنگاران کمک می‌کند جوانان را که معمولاً از تیک‌تاک استفاده می‌کنند، به اخبار علاقمند بسازند.

گزارش‌گری بومی می‌تواند شامل استفاده از قابلیت‌های مخصوص تیک‌تاک، گنجاندن صوت یا موسیقی پرطرفدار و تغییر مداوم سبک گزارش‌گری باشد. برای مثال هر زمانی که در ایالات متحده یک واقعه تیراندازی گروهی رخ می‌دهد، روزنامه واشنگتن پست ویدیوهای خود را duet می‌کند؛ یعنی یک ویدیو را در کنار یک یا چند ویدیوی از قبل منتشر شده نشان می‌دهد. در این روش خلاقانه گزارش‌گری، آمار تیراندازی‌های قبلی به طور مؤثر نشان داده می‌شود که می‌تواند نسبت به یک ویدیوی منفرد درباره یک واقعه، بسیار موثرتر باشد.

یک قابلیت خاص دیگر تیک‌تاک، گزینه stitch یا ادغام است که اجازه می‌دهد یک ویدیو برای سه تا پنج ثانیه پخش شود و سپس یک کاربر دیگر بتواند در پاسخ به ویدیوی اصلی، یک ویدیوی دیگر بسازد. خبرنگاران می‌توانند از این گزینه مفید برای مقابله با اطلاعات نادرست و رازگشایی از آوازه‌ها در ویدیوهای دیگر تیک‌تاک استفاده کنند و یا روی مطالبی که افراد دیگر درباره آنها ویدیو ساخته‌اند بیشتر بحث کنند.

خبرنگاران همچنین می‌توانند از صوت‌ها یا موسیقی پرطرفدار برای پخش گزارش‌های خود استفاده کنند. از آن‌جایی‌ که کاربران می‌توانند با مشخص کردن صوت، در میان ویدیوها جستجو کنند، ساختن ویدیو با آهنگ یا صوت پرطرفدار می‌تواند به مخاطبان بیشتری برسد.

سرانجام، هر کسی که از تیک‌تاک استفاده کرده و یا در آن ویدیو مشاهده کرده، با گزینه sketch یا skit آشنا خواهد بود. این گزینه بیشتر به شکل «POV» یا نقطه نظر نمایش داده می‌شود و در آن، سازنده ویدیو چندین نقش را بازی می‌کند تا یک وضعیت را نشان دهد و گاهی، یک نقش را به بیننده واگذار می‌کند. خبرنگاران می‌توانند از این فُرمت غیرمتعارف برای بحث در مورد یک گزارش مهم به شکلی تعاملی استفاده کنند.

این جنبه‌های بومی گزارش‌گری، بیشتر برای کسانی مهم هستند که هنوز یک پایگاه مخاطب را تشکیل نداده‌اند، زیرا دیده شدن بیشتر را به همراه دارد: حتی اگر شمار دنبال‌کنندگان شما کم باشد، با این روش می‌توانید هزاران و شاید هم میلیون‌ها بازدید داشته باشید.
 

منبع: ijnet