گزارش وضعیت نگرش مصرف‌کنندگان در مورد تجارت الکترونیک

خرده‌فروشان تجارت الکترونیک باید برای رسیدگی به انتظارات مصرف‌کننده در حال تغییر و گاهی متناقض آماده باشند. این امر مستلزم درک نیازهای مخاطب خاص، تمرکز بر امنیت و محافظت از هویت و طراحی تجربیاتی است که انتظارات مشتریان را برآورده کند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || بر اساس گزارش وضعیت نگرش مصرف‌کنندگان در مورد تجارت الکترونیک، تقلب و … 2022-2023 توسط ClearSale، خرده‌فروشان تجارت الکترونیک باید برای رسیدگی به انتظارات مصرف‌کننده در حال تغییر و گاهی متناقض آماده باشند.
 

یافته‌های کلیدی


هزینه‌های مصرف‌کننده در حال کاهش است.
در حالی که هزینه‌های کلی خریدهای آنلاین در سال 2022 افزایش یافت، مصرف‌کنندگان تمایل کمتری به خرج کردن پول برای خریدهای آنلاین داشتند. این امر احتمالاً به دلیل افزایش تورم و کاهش قدرت خرید است.


فروشگاه‌های محلی حتی به صورت آنلاین وفاداری خود را حفظ می‌کنند.
بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند از فروشگاه‌های محلی آنلاین خرید کنند. این نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان همچنان به خرید از کسب‌وکارهای محلی علاقه‌مند هستند، حتی اگر این کار را به صورت آنلاین انجام دهند.


تفاوت‌های مهمی در خرید نسلی ظاهر شده است.
Millennials و Gen Z هنگام خرید آنلاین انتظارات و رفتارهای متفاوتی از Gen X و Baby Boomers نشان می‌دهند. به عنوان مثال، Millennials و Gen Z بیشتر از نسل‌های قدیمی‌تر از خرید آنلاین استفاده می‌کنند و بیشتر به شخصی‌سازی و تجربیات بصری اهمیت می‌دهند.


طرح‌های کلاهبرداری همچنان در حال تکامل هستند.
تقریبا نیمی از مصرف‌کنندگان مورد بررسی گزارش کردند که در سال 2022 تقلب بیشتری را نسبت به سال قبل تجربه کرده‌اند. این نشان می‌دهد که مجرمان کلاهبرداری همچنان در حال یافتن راه‌های جدیدی برای سرقت از مصرف‌کنندگان آنلاین هستند.


مصرف‌کنندگان پیشگیری از تقلب را به راحتی ترجیح می‌دهند.
اکثریت بزرگ (86 درصد) خریداران، محافظت از تقلب را به پرداخت آسان ترجیح می‌دهند. این نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان ارزش امنیت و محافظت از هویت را بیش از راحتی می‌دانند.

 

پیامدهای عملی


خرده‌فروشان تجارت الکترونیک باید:
– نیازهای مخاطب خاص خود را درک کنند.
– بر امنیت و محافظت از هویت تمرکز کنند.
– تجربیاتی را طراحی کنند که انتظارات مشتریانشان را برآورده کند.


جمع‌بندی


خرده‌فروشان تجارت الکترونیک باید برای رسیدگی به انتظارات مصرف‌کننده در حال تغییر و گاهی متناقض آماده باشند. این امر مستلزم درک نیازهای مخاطب خاص، تمرکز بر امنیت و محافظت از هویت و طراحی تجربیاتی است که انتظارات مشتریان را برآورده کند.

 

 

 

انتهای پیام/

<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>