گزارش سی‌ان‌ان: نقش رسانه‌های اجتماعی در تبلیغات روسیه

بزرگ‌ترین ستاره‌های راست‌گرای رسانه‌های اجتماعی، به نظر می‌رسد به طور ناخواسته بخشی از یک عملیات تبلیغاتی روسیه شده‌اند که هدف آن تأثیرگذاری بر انتخابات 2024 آمریکا بوده است.

وزارت دادگستری آمریکا ادعا می‌کند که این شخصیت‌ها، هرچند مستقیماً متهم نشده‌اند، اما اسناد دادگاهی نشان می‌دهد که رسانه دولتی روسیه نزدیک به 10 میلیون دلار به شرکت رسانه آنلاین تنسی به نام Tenet Media اختصاص داده است.

این شرکت با فهرستی از مفسران راست‌گرا نظیر تیم پول، بنی جانسون، و دیو روبین که میلیون‌ها دنبال‌کننده دارند، شناخته می‌شود.

دو کارمند رسانه دولتی روسیه به توطئه برای نقض قانون ثبت‌نام عوامل خارجی و پولشویی متهم شده‌اند. وزارت دادگستری اعلام کرده که این پرداخت‌های مخفی به طور غیرمستقیم به تقویت روایت‌های محافظه‌کارانه که منافع روسیه را تقویت می‌کردند، کمک کرده است.

تنت مدیا که سال گذشته راه‌اندازی شد، به عنوان یک شبکه مفسران راست‌گرا با تمرکز بر مسائل سیاسی و فرهنگی معرفی شده است. برخی از مفسران این شبکه، پیش از فعالیت در Tenet، در رسانه‌های اصلی‌تری همچون Vice Media و BuzzFeed فعالیت داشته‌اند.

مفسران Tenet، که در مجموع بیش از 6 میلیون مشترک در یوتیوب دارند، تحت تأثیر پول‌های روسی قرار داشته و به طور ناخواسته روایت‌های مورد نظر کرملین را ترویج کرده‌اند.

وزارت دادگستری اعلام کرده که این تأثیرگذاران از منبع تأمین مالی روسیه بی‌اطلاع بوده و برخی از آن‌ها نیز توسط FBI برای مصاحبه به عنوان قربانیان احتمالی دعوت شده‌اند.

دولت روسیه در گذشته نیز از روش‌های مختلفی برای نفوذ به جنبش‌های اجتماعی آمریکا استفاده کرده و این بار نیز با استفاده از رسانه‌های اجتماعی و اینترنت، به دنبال تقویت منافع خود و ایجاد اختلاف در ایالات متحده بوده است.

نویسنده: هاداس گلد
تاریخ انتشار: 7 سپتامبر 2024
منبع انگلیسی: CNN
منبع فارسی: شارا

انتهای پیام/

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR