شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || گزارش سالانه روابطعمومی 2025، تحولات اساسی در صنعت روابطعمومی و ارتباطات شرکتی را نشان میدهد.
به گزارش شارا، این گزارش از نظرات بیش از 300 حرفهای در صنعت روابطعمومی در ایالات متحده و کانادا به دست آمده و تغییرات مهمی را در رابطه با پذیرش هوش مصنوعی و نقش در حال رشد رهبران روابطعمومی در اتاق فکر سازمانها بیان میکند.
گای آبرامو، مدیرعامل سژن، در این خصوص اظهار داشت که این گزارش نمایی دقیق از نیروهایی است که صنعت روابطعمومی را شکل میدهند، از جمله استفاده گسترده از هوش مصنوعی در استراتژیهای ارتباطی و بازتعریف مفهوم تأثیرگذاری.
یکی از مهمترین نتایج گزارش روابطعمومی 2025 این است که روابطعمومی نسبت به گذشته تأثیر بیشتری در سازمانها پیدا کرده است. طبق این گزارش، 84 درصد از رهبران روابطعمومی اعلام کردهاند که اتاق فکر سازمانها بیشتر از قبل به تخصص آنها اعتماد میکند.
هوش مصنوعی به عنوان یک عامل تحولساز در این صنعت شناخته شده است. حدود 65 درصد از رهبران روابطعمومی گزارش دادهاند که هوش مصنوعی به طور چشمگیری قابلیتهای تجزیه و تحلیل دادههای آنان را بهبود بخشیده است و 90 درصد از آنها میگویند هوش مصنوعی نقش مهمی در استراتژی کلی روابطعمومی ایفا میکند.
تحول دیگری که در این گزارش مورد توجه قرار گرفته، ظهور کارکنان به عنوان اینفلوئنسرها است. در گذشته، افراد مشهور و شخصیتهای آنلاین به عنوان چهرههای اصلی تأثیرگذار در برندها شناخته میشدند، اما اکنون کارکنان داخلی سازمانها نقش مهمتری در اعتبار برند ایفا میکنند.
در نهایت، گزارش نشان میدهد که رهبران روابطعمومی تحت فشار بیشتری قرار دارند تا با منابع محدود، تأثیر بیشتری بگذارند. 81 درصد از رهبران روابطعمومی احساس میکنند که امسال باید بیشتر از قبل با منابع کم کار کنند.
گیدئون فیدلزد، معاون رئیس پیآرویک، نیز در این باره اظهار داشت که این گزارش نشاندهنده حرفهای است که نه تنها در حال تطبیق با تغییرات است، بلکه در حال شکوفایی و اثبات نقش حیاتی خود در موفقیت کسبوکارها و نوآوریها میباشد.
این گزارش به عنوان یک منبع ضروری برای حرفهایهای روابطعمومی و ارتباطات است تا از تغییرات صنعت آگاه شوند، استراتژیهای خود را بهینه کنند و تأثیر معنیداری در کسبوکارها ایجاد کنند.
تاریخ انتشار: 25 فوریه 2025
منبع انگلیسی: Station
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
نظر بدهید