شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || گروه روابط عمومی اومنیکام در گزارش درآمد سه ماهه اول 2025 خود، از درآمد جهانی 3.7 میلیارد دلار خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.4 درصد افزایش داشته است. با این حال، درآمد روابط عمومی در این دوره به 362.7 میلیون دلار رسید که کاهش 4.5 درصدی نسبت به سال قبل را نشان میدهد.
به گزارش شارا به نقل از پیآر ویک، گروه اومنیکام، که شامل آژانسهایی مانند فلیشمن هیلارد، کچام، امامسی و پورتر نوولی (Porter Novelli) میشود، در حال خرید اینترپابلیک گروپ (Interpublic Group)، رقیب اصلی خود، است. این خرید که توسط سهامداران هر دو شرکت با رایگیری در ماه مارس تایید شد، به طور رسمی در نیمه دوم سال 2025 بسته خواهد شد.
مدیر عامل گروه اومنیکام، جان رن، در این رابطه گفت که این خرید به شرکت ترکیبی فرصتهای قابل توجهی برای رشد درآمد و همافزایی هزینهها فراهم خواهد کرد. در حالی که گروه اومنیکام در این دوره شاهد کاهش درآمد در بیش از نیمی از بخشهای تجاری خود بود، واحد رسانه و تبلیغات با رشد 7.2 درصدی به 2 میلیارد دلار رسید.
در سه ماهه اول، درآمد ارگانیک ایالات متحده با 4.6 درصد افزایش به 2 میلیارد دلار رسید. همچنین بازارهای آسیااقیانوسیه و آمریکای لاتین شاهد رشد چشمگیری بودند، با 6 درصد و 14.8 درصد افزایش به ترتیب به 416.7 میلیون دلار و 96.4 میلیون دلار رسید.
برای سال گذشته، گروه اومنیکام درآمد 1.68 میلیارد دلار از واحد روابط عمومی خود گزارش کرد که 3.7 درصد نسبت به سال 2023 افزایش داشته است. همچنین این شرکت در سال 2024 نزدیک به 3000 نقش از نیروی کار جهانی خود را حذف کرده است.
گروه اومنیکام (انگلیسی: Omnicom Group ) شرکت هلدینگ تبلیغاتی آمریکایی است، که در زمینه ارائه خدمات بنگاههای تبلیغاتی، روابط عمومی، بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری فعالیت میکند. شرکت اومنیکام در سال ۱۹۸۶ از ادغام سه بنگاه تبلیغاتی آمریکایی راهاندازی شد.
نویسنده: جس رادرمن
تاریخ انتشار: 16 آوریل 2025
منبع انگلیسی: PRWeek
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
نظر بدهید