کمیسیون امنیتی و معاوضه کالا

کمیسیون امنیتی و معاوضه کالا (SEC) معتقد است هر نوع اطلاعاتی که امنیت ملی را به خطر بیندازد باید به این سازمان شناسانده شود. این کار از طریق بایگانی گزارشهای سالیانه و فصلی انجام می‌شود.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)  کمیسیون امنیتی و معاوضه کالا (SEC) معتقد است هر نوع اطلاعاتی که امنیت ملی را به خطر بیندازد باید به این سازمان شناسانده شود. این کار از طریق بایگانی گزارشهای سالیانه و فصلی انجام می‌شود.

گزارشهایی که اغلب در مقالات خبری به کار می‌روند. همچنین SEC خواستار « افشا»ی دقیق و کامل هرگونه تغییر یا پیشرفت که منجر به تأثیر در امنیت ملی می‌شود می‌باشد.

عموماً شرکتی که سهام آن به طور علنی ( در حضور عموم مردم ) به فروش می‌رسد باید فوراً گزارشهای خبری زیر را به کمیسیون ابلاغ کند:
1 . سود یا ضرر سهام
2. درآمدهای فصلی یا سالیانه
3. درآمد موقتی اما حساب شده
4. فروش سهام
5. تغییرات سهام
6. تغییرات در مدیریت
7. پیشرفت اصلی محصولات
8 . طرح‌های اصلی توسعه
9. تغییر در اهداف تجاری
10. بدهی‌ها
11. حسابرسی دارایی اصلی
12 . وکالت‌نامه‌ها
13 . خریدن سهام

در مورد اطلاعات اقتصادی، دقت، یک امر بسیار ضروری است کانون‌های روابط عمومی مسئوول نشر اطلاعات نادرست هستند . حتی اگر این اطلاعات از طریق مخاطبین به آ‌نها گفته شده باشد و حقایق عرضه شده اطمینان حاصل نماید. شما می‌توانید با مطالعه اطلاعات به دست آمده ثابت کنید که مطلب گفته شده منطقی و عقلانی است یا خیر و لازم نیست که حتماً حسابدار باشید.

اغلب شرکتها سعی می‌کنند خبرهای خوب را منتشر کره و خبرهای بد را پنهان کنند. امروزه‌، دادگاه‌ها « رویه قضایی سختی» را در زمینه اطلاع رسانی اقتصادی در پیش گرفته‌اند. مارین رابین ، وکیل دعاوی، در مجله روابط عمومی  ( مارس 1991) می‌گوید:

به خاطر این رویه قضایی است که دادگاه‌ها تمامی اطلاعات منتشر شده یک شرکت را بررسی می‌کنند. این اطلاعات می‌‌تواند شامل نشریه‌های خبری نیز باشد باید دید که هدف از این نشریه‌‌ها خلق اثری گول زننده و افزودن اطلاعاتی نادرست از طریق حذف اطلاعات صحیح است ؟

بنابراین ممکن است یک شرکت و بخش روابط عمومی آن گناه کار شناخته شوند حتی اگر هر کدام از مقالات نوشته شده در نشریه به طور جداگانه صحیح باشند .

به عبارتی دیگر اگر مشکلاتی وجود دارد که باید سهام داران و سرمایه‌گذاران اولیه شرکت از آن با خبر شوند پنهان کردن آن و جلوه دادن به تصاویری امید بخش از اقتصاد شرکت کاری نادرست است.

به طور مثال یک شرکت نباید برای محصولی که هنوز در مرحله آزمایش است و در دسترس عموم قرار نگرفته تبلیغ کند. نویسندگان مقالات اقتصادی باید از این حقیقت آگاه باشند که آ‌نها اطلاعاتی را در دست دارند که هنوز عموم مردم از آن بی‌خبرند. اگر آ‌نها از این فرصت برای خرید یا فروش سهام استفاده کنند قوانین تجاری سهام را زیرپا گذاشته‌اند.

تونی فرانکو مدیر روابط عمومی شرکت «دیتروی» چند سال به خاطر این مساله با کمیسیون امنیتی تجارت کالا مشکل داشت. یکی از مشتریان وی اطلاعاتی درباره کاهش مبلغ فروش سهام یک شرکت به او داده بود تا برایش مقاله‌ای بنویسد و کمیسیون امنیتی کالا ادعا کرده بود که فرانکو از این اطلاعات استفاده کرده و قبل از این که عموم مردم از آن باخبر شوند، او سهام شرکت را به مبلغ 41 دلار خریده بود.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)