کمیته انسجام بخشی روابط عمومی‌های صنعت آب و برق استان تهران برگزار شد

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || کمیته انسجام بخشی روابط عمومی های صنعت آب و برق استان تهران با حضور مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل توانیر، مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و تمامی اعضا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، نشست کمیته انسجام‌بخشی شورای هماهنگی مدیران روابط ‌عمومی صنعت آب و برق استان تهران با حضور مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت توانیر، مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و اعضای کمیته انسجام بخشی روابط عمومی های آب و برق استان تهران به میزبانی توزیع برق پایتخت برگزار شد.

در این نشست، غلامحسین مقیمی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو ضمن قدردانی از تلاش شرکت‌های صنعت آب و برق و همچنین تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بر جایگاه کلیدی روابط عمومی در حل چالش‌های این صنعت تأکید کرد و با اشاره به اهمیت جایگاه افکار عمومی، و لزوم اجرای اقدامات زیربنایی در حوزه مدیریت روابط عمومی اظهار داشت: روابط عمومی‌ها باید مطالبه‌گر باشند. با توجه به اهمیت تابستان سال آینده و کمبود انرژی پیش‌رو، با اتخاذ تدابیر صحیح، تدوین راهکارهای مناسب، و بهره‌گیری از روش‌های علمی در افکارسنجی، مشارکت مردم را در مدیریت مصرف انرژی افزایش دهند.

وی ادامه داد: در این مسیر، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تولید محتوای بصری مؤثر در محیط جامعه، ضمن حفظ امنیت روانی، ضروری است. همچنین، سه اصل سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت و ارزیابی باید به‌عنوان ارکان اساسی در برنامه‌های روابط عمومی مدنظر قرار گیرد.

شیلا ارفعی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل توانیر نیز با حضور در این نشست و اشاره به اهمیت انرژی برق در زندگی روزمره شهروندان گفت: سال ۱۴۰۳ با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و همت تمامی همکاران ما در شرکت های زیرمجموعه ی صنعت آب و برق، هماهنگی‌های بسیار خوبی در دستگاه‌های اجرایی صورت پذیرفت و اکنون با توجه به همراهی گسترده هموطنان در چند سال گذشته و امسال انتظار داریم در ادامه نیز هموطنان با رعایت الگوهای مدیریت مصرف، در پویش‌های مرتبط با صرفه‌جویی انرژی شرکت کرده تا از مشوق‌ها و پاداش‌های خوش‌مصرفی نیز بهره‌مند شوند.

مهدی بختی مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشوردر این نشست با اشاره به کمبود ذخایر آبی کشور، بر لزوم افزایش آگاهی اجتماعی و جلب اعتماد مردم تأکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های روابط عمومی‌ها، آگاهی‌بخشی و ایجاد اعتماد در میان شهروندان است. باید بسته‌های تشویقی را به‌طور شفاف و اثربخش برای مردم نمایان کنیم تا انگیزه کافی برای همراهی در مدیریت مصرف آب داشته باشند.